Gå til innhold

er denne maskinen bra nok


Anbefalte innlegg

hei alle sammen :thumbup:

 

jeg er ikke så god på data så

jeg lurte bare på om dette oppsettet er bra nok til spill.

 

jeg spiller for det meste: wow

css

left 4 dead og sånne spill.

 

ønsker og kjøre spillene på nesten max settings uten lag.

 

dette er maskinene

 

jeg er åpen for forslag til andre oppsett.

 

budsjette mitt er på rundt 10 tusen helst ikke over.

trenger alt inkludert skjerm, tastatur og mus

 

håper det er noen som svarer raskt, for snart kommer pengene inn :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs min venn, ossen skjerm oppløsning du spiller på.

 

Med 1024x1280 så vil du kunne spillt alt på very high, 2xAA og kjøre bortimot 30 fps, fullt spillbart med ett spill som har motion blur som crysis. Ikke hør på de oppe her, de har vell ikke prøvd crysis engang med ditt oppsett, så de kan ikke dømme det.

 

 

lykke til med kjøpet

 

 

 

Endret av bekimc
Lenke til kommentar
Det spørs min venn, ossen skjerm oppløsning du spiller på.

 

Med 1024x1280 så vil du kunne spillt alt på very high, 2xAA og kjøre bortimot 30 fps, fullt spillbart med ett spill som har motion blur som crysis. Ikke hør på de oppe her, de har vell ikke prøvd crysis engang med ditt oppsett, så de kan ikke dømme det.

 

 

lykke til med kjøpet

 

 

 

 

Så du påstår at vi skal prøve alle og en hver enkelts oppsett før vi kan dømme/ gi pekepinn på hvordan ett system vil yte i forskjellige spill/programmer..? :nei:

 

Vil heller gi en påstand om noe lavere ytelse en for høy, da kan mange bli skuffet...

Tviler også på at 260'n drar crysis på very high uten noen problemer - regner med at han kan oppleve noe lagg innimellom.

 

Edit: Du har vel heller ikke prøvd hans eksakte oppsett? Bruker ikke du en Gamer Premium i35..?

 

Og det nytter heller ikke å peke til en test av det spesifiserte grafikkortet, GTX 260, for kortets ytelse avhenger også av den resterende maskinvaren.

 

På mitt oppsett kjører jeg et Gainward GTX 260 - siden jeg bruker XP kan jeg ikke kjøre på very high, men må innrømme at det forkommer korte perioder med lagg. Oppløsning på 1280 x 1024.. ;)

Endret av LysDiode
Lenke til kommentar

Er bare det att jeg har en kjenning som har akkurat samme oppsett, og han kjører det på benchmark 32 fps average. Alt på very high.

 

Og vi alle vet at TomsHardWare benchmark aldri lyver, der kan du se en average fps mot oppi 30 fps med GTX 260 på 1024x1280. Men de bruker den litt bedre prosessor.

 

Toms Hard Ware, GTX 260 benchmark

 

Her bruker han 1680x1050, 4AA, 8AF, Very high Quality. Og er oppe i 92 fps average på fallout.

 

GTX 260 scorer minimum fps på 24.2 og average fps på 42.7 på specs: High details, 1680x1050. Crysis!

Visst du setter på very high, og tar ned oppløsningen til 1280x1024 så vil du ca ha samme fps som det.

 

Enjoy

 

 

______

Og til deg, Lysdiode. Du har vel ikke en flaskehals i oppsettet ditt? Det kan jo være muligens. Prøv også å oppdater alle drivere.

Lenge siden du har reformatert pc'en din? Nå til dags er det virus som faktisk er lagd for å STJELE prosessor kraften din uten at den synes på task manager osv. Bare noen tips!

PS: Du er uten tvil bedre enn meg på PC, bare i tilfelle om du trodde jeg siktet rett til deg.

Endret av celidog
Lenke til kommentar
Og til deg, Lysdiode. Du har vel ikke en flaskehals i oppsettet ditt? Det kan jo være muligens. Prøv også å oppdater alle drivere.

Lenge siden du har reformatert pc'en din? Nå til dags er det virus som faktisk er lagd for å STJELE prosessor kraften din uten at den synes på task manager osv. Bare noen tips!

PS: Du er uten tvil bedre enn meg på PC, bare i tilfelle om du trodde jeg siktet rett til deg.

 

Greit, jeg skal legge meg (nesten) flat.

Men det som skjer på meg, er ikke noe typisk ved store eksplosjoner osv, men f. eks. mens jeg løper bortover, så kommer det ett halvt sekund med litt smålagg, det var det jeg snakket om. xFire merket ikke noe endring i fps heller, bare så det er sagt. Kun visuelt. Så er hller ikke xFire den beste til å måle fps heller.

 

Men dette er bare generell info, såklart.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...