Gå til innhold

Nytt treningsprogram - innspill og tips (oppd; 12.07.09)


Anbefalte innlegg

Mitt nylagde treningsprogram. Hva syns dere? Er det noen jeg bør ta bort, bytte ut eller noe? Jeg har tenkt å trene 3 ganger i uka. Er ikke sikker på om øktene skal være fordelt ut på mandag, onsdag og fredag, men jeg tar utgangspunkt i det.

 

Jeg har tenkt å legge til et par mage-øvelser, men har ikke sett så mye på det ennå.

 

 

Treningsprogrammet, oppdatert 12.07.09

 

Rygg:

Markløft 6* 3

Sittende Kabelroing 10* 3

Chins 5* 3

Nedtrekk 10* 3

 

 

Bein:

Knebøy 8* 3

Beincurl 10* 3

Stående Tåhev 10* 3

 

Bryst:

Benkpress 8* 3

Skråbenk 6* 3

Dips 10* 3

Flyes 10* 3

 

Skuldre:

Arnoldpress 10* 3

Skulderpress 10* 3

Fronthev 10* 3

 

Triceps:

Franskpress 10* 3

Nedtrekk (smalt grep) 10* 3

 

Biceps:

Bicepscurl 10* 3

Hammercurl 10* 3

 

Mage:

Crunches 15 *3

Crunches m/vridning: 15* 3

 

f.eks:

Man: Bein/Tri/Mage

Ons: Bryst/Skuldre/Mage

Fre: Rygg/Bi/Mage

Endret av Narrie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, målet mitt er ikke å overtrene, jeg har trent med mye færre øvelser tidligere. Jeg satte sammen dette for å kanskje kunne velge ut de som ikke var nødvendige i det hele tatt.

 

Dette er ment som et styrketreningsprogram 3 dager i uka, der jeg har som mål å øke i styrke og volum.

 

Kosthold og loggbok skal jeg ta i andre tråder.

Lenke til kommentar
Nei, målet mitt er ikke å overtrene, jeg har trent med mye færre øvelser tidligere. Jeg satte sammen dette for å kanskje kunne velge ut de som ikke var nødvendige i det hele tatt.

 

Dette er ment som et styrketreningsprogram 3 dager i uka, der jeg har som mål å øke i styrke og volum.

 

Kosthold og loggbok skal jeg ta i andre tråder.

Du trenger ikke 5 øvelser per muskelgruppe. Kjør baseløft, og ikke masse tullete isolasjonsøvelser.

Lenke til kommentar

Synest at det ble litt for mye iso øvelser her azza.

 

Rygg:

Markløft

Chins

 

Bein:

Knebøy 8* 3

Lårcurl 10* 3

Stående tåhev 15* 3

 

Bryst:

Skrå benk

Dips 10* 3

 

Skuldre:

Overheadpress (militærpress)

Shoulder press?

 

Triceps:

Samme som bryst.

 

Biceps:

Biceps curl

Chin ups

 

Mage:

Crunches 15 *3

Crunches m/vridning: 10* 3

planken

Bicycles crunch (eller hva det heter)

 

Sånn ville jeg da ha programmet, ble litt for mye på bryst,biceps og skuldre. Husk at biceps er en liten muskel og du trener da vel ikke å overtrene den. Biceps curl trener da biceps og forearm.

Ang bryst, trener ikke benkpress og dips øvredel av brystet? Kanskje du skulle erstatte benkpress med skrå benk. Du kan egentlig bare beholde mage øvelsene, men jeg liker da planken og bicycles best. Hammercurl trener biceps ikke triceps :)

Et tips, istenfor å kjøre 12-20 reps på hver øvelse, så kjør myo-reps. 11reps, pause 10 sek, 3 reps , pause 10 sek, 3 reps, pause 10 sek, 3 reps keeps on goin. (Søk på google etter myo reps)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Jeg kommer med en godt oppdatert versjon i morgen, den ligger på en annen pc, har ikke tilgang på den nå.

 

Har faktisk tilegnet med mye kunnskap bare i løpet av dagen idag, programmet mitt skal være en tredagers splitt.

 

Man: Bein/Tris/Mage

Ons: Bryst/Skuldre/Mage

Fre: Rygg/Bis/Mage

 

Takker for tilbakemeldinger og tips sålangt. ;)

Endret av Narrie
Lenke til kommentar

Har nå lest en del i den flotte nybegynnertråden og vurderer om jeg heller skal starte med RYP i august, når jeg er hjemme og er ferdig med å reise for ferien.

 

I perioden jeg gjennomfører RYP tilegner jeg meg nok kunnskap om kroppen og trening i form av nettet og lignende til jeg er ferdig med Release Your Potential og skal lage et personlig treningsprogram med fokus på muskelvekst først og fremst med baseøvelser. Men hvem vet, kanskje jeg prøver ut andre ferdiglagde programmer og kjører dem rett ut eller eksperimenterer litt med å erstatte et par øvelser for samme muskelgrupper. Det er vel i bunn og grunn kroppen i sin helhett som skal trenes? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...