Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Systemvolum er ødelagt


Anbefalte innlegg

Har ei venninne som er fortvilet over at hu ikke kommer inn i windows. Den starter opp og går igjennom no oppstarts greier da det kommer opp melding om at systemvolumet er ødelagt og det er disk feil.

 

Går dette ann å fikse uten at ting på disken forsvinner? Evnt ting jeg kan prøve? Det er forresten en laptop.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansynligivs er systemvoluminformasjonen korruptert, hvilket vil hindre at maskinen kan bruke informasjonen på den. Det er ikke med det noen grunn til å tro at disken er fysisk skadet eller ødelagt, og det er sansynligvis meget mulig å reparere dette til og med uten å reformatere disken eller miste informasjonen på den.

 

Om det er viktig informasjon på disken ville jeg ærlig talt vurdert å ta den med til enten et verksted eller en kompis som har bra peil på data - om ikke du har det selv (men da tror jeg du ikke ville ha hatt behov for å spørre).

 

Hvis det ikke er viktige data, så kan du nok bare ta en fresh reinstallasjon fra windows bootCDen og ta en full formatering når du får spørsmål om det i installasjonen, så bør det rette problemet (men dataene på disken forsvinner naturligvis om du gjør det på denne måten)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...