Gå til innhold

BK: "The road less traveled.."


Anbefalte innlegg

Kanskje ikke det beste fotoværet i dag, men jeg gjorde likevel et forsøk...

Tittelen er hentet fra et dikt av Robert Frost. Egentlig heter det "The road not taken", men kjennes ofte under tittelen jeg ga bildet. Siste verset er sitert under bildet.

 

Exifen er intakt. Bildet er "varmet opp" i PS, men jeg er usikker på om det er det riktige her. Originalen er kaldere og gråere...

 

Bildet er tatt på Grenskogen i Sigdal ved Vatnås. Jeg har alltid vært fascinert av de ensomme stolpene langs en vei som ikke finnes lengre. Hver gang jeg kjører forbi på vei til hytta, sier jeg til meg selv at jeg en gang skal ta bilder av dem. Vel, i dag hadde jeg tid :-). Det er faktisk også første gang jeg tar et bilde med f/20.

 

Jeg er ganske fornøyd med bildet, men jeg vil gjerne høre tips og innspill til hva jeg kunne forbedret. På forhånd, takk.

 

post-109531-1246825374_thumb.jpg

 

I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I—

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference.

-Robert Frost

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Fint bilde, og et nydelig motiv!

Tåka gjør dette bildet mystisk, fint og passer til et slik fint sitert dikt i tillegg :yes:

 

Eneste jeg ser som jeg selv ville gjort annerledes er å klonet bort den ene stolpen som er irriterende og bryter linja med stolper. Den ødelegger myyyye syns jeg. Uten denne hadde det vært veldig finere... Tror jeg da :!:

Lenke til kommentar
Eneste jeg ser som jeg selv ville gjort annerledes er å klonet bort den ene stolpen som er irriterende og bryter linja med stolper. Den ødelegger myyyye syns jeg. Uten denne hadde det vært veldig finere... Tror jeg da :!:

 

Jeg er helt enig. Men der støter jeg på et lite dilemma. Jeg har gitt meg selv en selvpålagt regel om å ikke klone vekk virkeligheten - såsant jeg ikke kunne gjort endringene på en enkel måte da bildet ble tatt. Feks å klone bort en søppelbøtte jeg kunne ha flyttet, og deretter satt på plass etter at bildet ble tatt. Eller lignende eksempler.

 

Her måtte jeg ha fjernet stolpen (sagd den over, dratt den opp eller banket den ned i bakken), for å kunne rettferdigjort en bort-kloning - etter denne regelen...

Mulig denne regelen er teit, i og med at den ødelegger et ellers fint bilde, men sånn er det. Den er der. Så får jeg heller finne et nytt motiv et annet sted :roll:

 

Gir dette mening?

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig. Men der støter jeg på et lite dilemma. Jeg har gitt meg selv en selvpålagt regel om å ikke klone vekk virkeligheten - såsant jeg ikke kunne gjort endringene på en enkel måte da bildet ble tatt. Feks å klone bort en søppelbøtte jeg kunne ha flyttet, og deretter satt på plass etter at bildet ble tatt. Eller lignende eksempler.

 

Her måtte jeg ha fjernet stolpen (sagd den over, dratt den opp eller banket den ned i bakken), for å kunne rettferdigjort en bort-kloning - etter denne regelen...

Mulig denne regelen er teit, i og med at den ødelegger et ellers fint bilde, men sånn er det. Den er der. Så får jeg heller finne et nytt motiv et annet sted :roll:

 

Gir dette mening?

 

Hahaha, måtte le da jeg leste det :green: Skjønner tanken og rettferdighetsgjørelsen du har over å kludre med det naturlige.

Personlig går denne sperren bare liiitt lengre ut; jeg vil ikke tilføre bildet noe som ikke var der i utgangspunktet... Har du ikke et eller flere andre bilder derfra hvor du har et annet ståsted eller utsnitt?

For den linjen inn i tåka MÅ jo printes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...