Gå til innhold

problemer med vista instalasjon


Anbefalte innlegg

min bærbare hp maskin fikk heftig virus her om dagen, så jeg tenkte å ta recovery på den, det gikk fint frem til 4% da jeg fikk error, og etter dette gikk det da ikke ann å komme inn på pcen.

 

tenkte da å formatere og instalere vista på nytt, gikk greit til jeg skal velge disk å instalere vista på, for den finner rett og slett ikke disken som er nylig formatert i ntfs, den finner den andre hardisken med der går det ikke ann å instalere, får opp e feilmelding da bare(et eller annet med at systemkriteriene ikke er riktige)

 

men om jeg går inn på hjelp roter litt innpå der så finner jeg begge diskene, så de funker jo tydeligvis

 

men hvorfor finner da ikke vista c: disken min når den skal instalere?

 

noen som kan noe om dette?

 

takker for svar som måtte komme

 

edit: dette er hardisken : Toshiba MK1637GSX - harddisk - 160 GB - SATA-300

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "nylig formatert i NTFS"? Har du formatert i et annet program? Eller har du ikke sett disken etter at du fikk error på recovery?

Det kan jo være at disken er defekt, er vel en grunn til at recovery heller ikke fungerer.

 

Grunnen til at du ikke kan installere på den andre disken er vel at den har feil type partisjon. Du må i såfall slette partisjoner og lage ny. Og det bør gjøres i installasjonsprogrammet, ikke noe tredjeparts program.

 

Forresten, hvorfor poster du ikke ikke Vista spørsmål i Vista kategorien?

Lenke til kommentar
Hva mener du med "nylig formatert i NTFS"? Har du formatert i et annet program? Eller har du ikke sett disken etter at du fikk error på recovery?

Det kan jo være at disken er defekt, er vel en grunn til at recovery heller ikke fungerer.

 

Grunnen til at du ikke kan installere på den andre disken er vel at den har feil type partisjon. Du må i såfall slette partisjoner og lage ny. Og det bør gjøres i installasjonsprogrammet, ikke noe tredjeparts program.

 

Forresten, hvorfor poster du ikke ikke Vista spørsmål i Vista kategorien?

 

den ble formatert i installasjonsprogrammet, gikk inn der hvor det stod reparer og inn på kommandolinje og format c:

og maskin finner disken, men ikke vista, så vet ikke hva det kan være siden det er kun når jeg skal instalere at den ikke dukker opp

 

 

trodde jeg var i vista katogorien, så ble bare en feil fra min side det der

 

 

edit: etter å ha gravd litt fikk jeg til så den fant disken å holder nå på med instalasjon

 

måtte skrive:

 

diskpart

select disk 0

clean

 

i kommandolinja

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...