Gå til innhold

Hjelp til nytt kamera


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg et DSLR kamera i utlandet. Har en del erfaring med Canon G9 og bruker for det meste manuelle innstillinger med det kamera og tror derfor at det er greit å ta steget opp til DSLR som sagt.

 

Har sett på Canon D50 og synes det virker greit, også holdt det og syntes det var greit grep på det. Hva tror dere om det kamera, er det greit eller bør jeg vurdere et annet?

 

Når det kommer til linser så er jeg veldig usikker. Største usikkerheten med å kjøpe DSLR er vekten og plassen det vil ta, dette da jeg reiser veldig mye over lange turer. Så jeg vurderte å kjøpe Canon 18-200mm da det dekker et veldig stort område og utstyret da ikke blir kjempestort eller tungt. Men leste litt review på det og ble ikke overbevist. Jeg tar veldig gjerne imot forslag til linser eller linse som jeg bør kjøpe med kamera (kjøper i utgangspunktet kamera uten linse, så linser jeg vil ha må kjøpes ekstra). Pris er viktig men viktigst er at det er god linse eller linser som er "reisevennlige" i forhold til vekt og plass.

 

Håper på noen gode tips og råd :-).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett på Canon D50 og synes det virker greit, også holdt det og syntes det var greit grep på det. Hva tror dere om det kamera, er det greit eller bør jeg vurdere et annet?

Håper på noen gode tips og råd :-).

 

Jeg har nylig kjøpt 50D og er meget godt fornøyd så langt. Vi har en egen tråd på Forumet for 50D, og det står vel en del nyttige opplysninger allerede i denne.

 

(PS. Det heter for Canon: 50D, det er et annet merke som har D'n foran tallet :yes: )

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...