Sinnapels Skrevet 2. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Hei! Installerte Ubuntu kun for å prøve, og skal gjerne boote i Win igjen. Men den booter rett inn i Ubuntu. Jeg får ikke noe valg om hvilket OS jeg skal boote eller noe. Er det noen som kan hjelpe? Win7 ligger på c: og Ubuntu på d: Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 2. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 Om C og D er på to ulike harddisker er det bare å boote fra C. Det velger du enten ved å trykke inn en F-tast under oppstart (står ofte info under oppstart om hva man trykker for å gjøre hva), og ellers kan man velge boot-prioritet i BIOS. Om det derimot er snakk om to partisjoner på samme harddisk, regner jeg med at du må legge til litt info i en eller annen fil tilhørende GRUB. Det kan uansett være greit om du ønsker å enkelt kunne velge OS under oppstart. Noen andre kan sikkert mer om det enn meg, og Google kan om ikke annet hjelpe deg. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2009 (endret) Har valgt c: som bootdrive i BIOS. Men starter fortsatt i Ubuntu. Jeg kommer også inn på disken via Ubuntu, og ser at windows fortsatt er der. Nå fikk jeg det til. Trykket bare f8 under oppstart. Men nå i windows så finner jeg ikke Ubuntu, ei heller partisjonen den var installert på. Endret 2. juli 2009 av Sinnapels Lenke til kommentar
Decline Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 Windows støtter ikke ext3/ext4-filsystemene out-of-the-box, så at Windows ikke finner den er helt naturlig. Men du kan enkelt installere drivere som gjør at du finner linux-partisjonen fra windows: http://www.fs-driver.org/ Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2009 (endret) *sukk* Burde PC'n ikke gå til GRUB der du villa ha fått valget? PS: Du har Vista RC2 på hd0.0, og Ubuntu på hd0.1 Endret 3. juli 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå