Gå til innhold

Installere ubuntu-desktop fra kde


Anbefalte innlegg

Jeg kjører til vanlig Kubuntu (KDE 4.2). Men tenkte å installere gnome (ubuntu) i tillegg.

 

Først prøvde jeg 'sudo apt-get install gnome', men etter å ha googlet litt fant jeg ut at 'sudo apt-get install ubuntu-desktop' skulle fungere bedre. Så prøvde det også. Problemet var bare at det manglet endel, den hadde særlig problemer med å takle temaer, og det så ut som mye ble "arvet" fra kde4. I kde-kontrollpanelen på "GTK Styles and fonts" har jeg allerede valgt "Use my GTK style in GTK applications" uten at det hjalp.

 

Så installerte jeg litt fram og tilbake, med det resultat at når jeg nå logger inn i gnome, klikker alle gtk-vinduer (antakeligvis noen pakker som mangler), og det hjelper ikke å installere "gnome" eller "ubuntu-desktop"...

 

Tips? På google finner jeg lite om dette (men mye om det omvendte - å installere kde fra gnome).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min erfaring fra å gjøre dette, altså installere ubuntu-desktop, kubuntu-desktop og xubuntu-desktop om hverandre, er at det stort sett bare blir tull. Installer heller ubuntu som en virtuell maskin eller boot opp et live-miljø om du vil prøve deg litt i nye desktopmiljøer.

Lenke til kommentar

Altså, jeg har prøvd Ubuntu (gnome) før opp og ned i mente. Det jeg vil, er å ha både KDE og Gnome som skrivebordsmiljø om hverandre, og ikke noe virtualisering eller live-kjøring. Må jeg virkelig installere Ubuntu på egne partisjoner for å få til dette?

Lenke til kommentar
min erfaring fra å gjøre dette, altså installere ubuntu-desktop, kubuntu-desktop og xubuntu-desktop om hverandre, er at det stort sett bare blir tull. Installer heller ubuntu som en virtuell maskin eller boot opp et live-miljø om du vil prøve deg litt i nye desktopmiljøer.

 

støtter dette. har prøvd det samme som deg (trådstarter) 2 ganger før, fått masse problemer begge gangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...