Gå til innhold

Hm. Hvordan best spille av Xvid-filmer?


Anbefalte innlegg

Det virker som om xvid-varianten av mpeg4 er mest i skuddet for tiden. Sikkert ikke uten grunn, men jeg sliter med å få spilt av filmene ordentlig.

Filmene er fullstappet med artifakter og er 90% dekket med en gyselig grønnfagre med det samme man åpner dem.

 

Det kan seff være at det er korrupte filer, men det høres rart ut at så mange xvid(det er så vidt jeg kan se kun disse) enkodede filmer har blitt seende slik ut.

 

Kan det være at jeg bare ikke bruker den ultimate xvid-kodek? Kan en av dere som har en kodek/avspiller som fungerer gi meg en link, slik at jeg kan utelukke det?

 

Tænks in ædvæns, som det heter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lastet ned et program som inneholder ALLE codecs mulig, ABSOULUTT ALLE, iallefall såvidt jeg forstår(Det er MANGE!).

 

Med det velger en hvilke en vil ha installert, også har du de. Bare pass på å ikke installere alle codecene! Det er en hel haug som overlapper hverandre, og da får du ikke spilt av noe. Men velg ut de du skal ha så går det fint. Prøv å uninstallert Alt av codecer du har, last dette ned, og installer det som kommer med den.

 

Programmet heter Ace Mega Codecs Pack (www.google.com)

Lenke til kommentar

Takk for tips! Lastet ned forantipsede xvidkodek, så _avinstallerte_ jeg Nimopack-kodeksamlingen som jeg hittil har trodd tok seg av alle mine behov.

 

Et voila! Animatrix trådte frem i all sin xvid-underlige herlighet.

 

Har tidligere hørt mumling om at nimopack ikke er bra, men aldri fått noen god grunn. Men her kom den, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...