Gå til innhold

Tomt for Nikkor hos Japan Photo.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japan Photo har ingen avtale med Nikon Norge!

Ser du på modellene de har så er det eu modeller!

 

Lenge siden Nikon Norge sa opp avtalen med Japan Photo!

Det har vel vært store rettsaker rundt dette også. Tror det står mer rundt dette her på akam.

Endret av rieg
Lenke til kommentar
Japan Photo har ingen avtale med Nikon Norge!

Ser du på modellene de har så er det eu modeller!

 

Lenge siden Nikon Norge sa opp avtalen med Japan Photo!

Det har vel vært store rettsaker rundt dette også. Tror det står mer rundt dette her på akam.

 

Rettelse: Lenge siden Japan Photo sa opp avtalen med Nikon Norge.

Lenke til kommentar
Japan Photo har ingen avtale med Nikon Norge!

Ser du på modellene de har så er det eu modeller!

 

Lenge siden Nikon Norge sa opp avtalen med Japan Photo!

Det har vel vært store rettsaker rundt dette også. Tror det står mer rundt dette her på akam.

 

Rettelse: Lenge siden Japan Photo sa opp avtalen med Nikon Norge.

Hvor har du det fra?

fordi jeg har hørt at NN har sagt opp alle avtaler med de fleste kjedene og kommet med nye avtaler.

Lenke til kommentar
Japan Photo har ingen avtale med Nikon Norge!

Ser du på modellene de har så er det eu modeller!

 

Lenge siden Nikon Norge sa opp avtalen med Japan Photo!

Det har vel vært store rettsaker rundt dette også. Tror det står mer rundt dette her på akam.

 

Forstår ikke helt. Jeg snakket ikke om Nikon Norge, jeg lurte bare på hvorfor jp har så lite Nikkor objektiver nå?

 

Uanskvett, må bestille fra en annen butikk :)

Lenke til kommentar
Siste reklame fra Japan photo inneholder ikke Nikon. Butikken i Porsgrunn er veldig dårlig rusta med Nikon nå og det er bra for oss.

 

Retsaken er kanskje over ikke veit jeg.

 

Dette burde Jp komme frem og si noe om.

o.k, der kommer JP og sier noe om det...

 

* Det var Nikon som har sagt opp kontraktet med JP Norge. Det var JP Sverige som har sagt opp kontraktet med Nikon Sverige. Så dere har rett begge to :-)

 

* Japan Photo (både Norge og Sverige) har mye høyere salg en forventet/planlagt /faktisk hele + 30% - midt i finanskrisen)og det er i hele Europa (og Norden) vansklig å får tak i varene. Det gjelder ikke bare Nikon, men også Sony, Panasonic, Canon Objektiver og annet.

 

* Tross alt har vi i skrivende minutt totalt 1028 Nikkor Objektive i 58 ulike versjoner (uten Sigma, Tamron, Tokina, Zeiss) på lager. Av disse 58 ulike Nikkor objektiver er 8 med "0" i beholding. Det er 8 for mye, men jeg skulle ikke sier att vi er helt "utsolgt".

 

* Der har kommet flerer Nikon varer til vårt nye sentrallager i Sverige så sent som idag og det blir overført til Norge i løpet av neste uke.

 

* Det er mulig att webb guttene har tatt ut noen objektiver fra "synlig" varebeholdning på nett fordi de frykter att varene med lavt beholdning kan blir solgt dobbelt hvis de er synlig. Ett e-post til [email protected] kan være lurt i denne tilfelde...

 

Håper det var svar på spørsmålet og ikke "reklame"....

 

God helg!

 

Stephan Stein

Administerende direktør

Japan Photo Holding Norge AS

Japan Photo Sverige AB

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Der har kommet flerer Nikon varer til vårt nye sentrallager i Sverige så sent som idag og det blir overført til Norge i løpet av neste uke.

 

Gjelder dette også kamerahus? Skal til å kjøpe meg Nikon D90, og JP er utsolgt både på web og i den lokale JP-butikken.

Lenke til kommentar
Der har kommet flerer Nikon varer til vårt nye sentrallager i Sverige så sent som idag og det blir overført til Norge i løpet av neste uke.

 

Gjelder dette også kamerahus? Skal til å kjøpe meg Nikon D90, og JP er utsolgt både på web og i den lokale JP-butikken.

Det er da ikke noe problem, bestill fra fotovideo eller interfoto - mer eller mindre samme pris + norsk utgave. 7595 for D90 kamerahus på FotoVideo i det minste.

Lenke til kommentar
Der har kommet flerer Nikon varer til vårt nye sentrallager i Sverige så sent som idag og det blir overført til Norge i løpet av neste uke.

 

Gjelder dette også kamerahus? Skal til å kjøpe meg Nikon D90, og JP er utsolgt både på web og i den lokale JP-butikken.

Det er da ikke noe problem, bestill fra fotovideo eller interfoto - mer eller mindre samme pris + norsk utgave. 7595 for D90 kamerahus på FotoVideo i det minste.

 

Er ikke så enkelt nei. Tenkte å bestille fra Fotovideo siden JP ikke hadde det på lager, men Fotovideo har heller ikke D90 på lager. Interfoto selger ikke kun huset, og alle pakkene selges med batterigrep som jeg ikke hadde tenkt å kjøpe nå, og er i tillegg nesten 1000kr dyrere enn de samme produktene kjøpt hos JP.

 

Vil også helst kjøpe hos JP da de har butikk i nærheten, noe som gjør det litt enklere om det skulle oppstå noen problemer med utstyret.

Lenke til kommentar
Der har kommet flerer Nikon varer til vårt nye sentrallager i Sverige så sent som idag og det blir overført til Norge i løpet av neste uke.

 

Gjelder dette også kamerahus? Skal til å kjøpe meg Nikon D90, og JP er utsolgt både på web og i den lokale JP-butikken.

Det er da ikke noe problem, bestill fra fotovideo eller interfoto - mer eller mindre samme pris + norsk utgave. 7595 for D90 kamerahus på FotoVideo i det minste.

 

Er ikke så enkelt nei. Tenkte å bestille fra Fotovideo siden JP ikke hadde det på lager, men Fotovideo har heller ikke D90 på lager. Interfoto selger ikke kun huset, og alle pakkene selges med batterigrep som jeg ikke hadde tenkt å kjøpe nå, og er i tillegg nesten 1000kr dyrere enn de samme produktene kjøpt hos JP.

 

Vil også helst kjøpe hos JP da de har butikk i nærheten, noe som gjør det litt enklere om det skulle oppstå noen problemer med utstyret.

Fotovideo har snart på lager. Vent til slutten av uka, eventuelt finn ut når JapanPhoto kan oppdrive igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Fotovideo har snart på lager. Vent til slutten av uka, eventuelt finn ut når JapanPhoto kan oppdrive igjen.

 

Akkurat kommet fra FotoVideo nå med et D90 i posen. 8549,- for D90 + 18-105mm VR syns jeg ikke er ille, klart bedre kjøp en bare huset til 7490,-. Check and Clean samt Nikon starter kurs er også inkludert.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man betale like mye for EU modeller (som Japan Photo ikke har på lager) når Fotovideo selger til samme pris og har mer av varene til Nikon tilgjengelig? Du går jo glipp av norsk bruksanvisning (som kan være veldig greit å ha) og check & clean er et veldig fint tillegg. Hvorfor...?

 

 

Retsaken er kanskje over ikke veit jeg.

 

Dette burde Jp komme frem og si noe om.

o.k, der kommer JP og sier noe om det...

 

* Det var Nikon som har sagt opp kontraktet med JP Norge. Det var JP Sverige som har sagt opp kontraktet med Nikon Sverige. Så dere har rett begge to :-)

 

* Japan Photo (både Norge og Sverige) har mye høyere salg en forventet/planlagt /faktisk hele + 30% - midt i finanskrisen)og det er i hele Europa (og Norden) vansklig å får tak i varene. Det gjelder ikke bare Nikon, men også Sony, Panasonic, Canon Objektiver og annet.

 

* Tross alt har vi i skrivende minutt totalt 1028 Nikkor Objektive i 58 ulike versjoner (uten Sigma, Tamron, Tokina, Zeiss) på lager. Av disse 58 ulike Nikkor objektiver er 8 med "0" i beholding. Det er 8 for mye, men jeg skulle ikke sier att vi er helt "utsolgt".

 

* Der har kommet flerer Nikon varer til vårt nye sentrallager i Sverige så sent som idag og det blir overført til Norge i løpet av neste uke.

 

* Det er mulig att webb guttene har tatt ut noen objektiver fra "synlig" varebeholdning på nett fordi de frykter att varene med lavt beholdning kan blir solgt dobbelt hvis de er synlig. Ett e-post til [email protected] kan være lurt i denne tilfelde...

 

Håper det var svar på spørsmålet og ikke "reklame"....

 

God helg!

 

Stephan Stein

Administerende direktør

Japan Photo Holding Norge AS

Japan Photo Sverige AB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...