Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lur måte å vinne internett-konkurranser på !


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt ut en måte å øke sine vinnersjanser betraktelig. Ideen er slik:

 

Jeg lager en epost-liste der man må levere løsningen på en NY internett-konkurranse med premier for å få bli med. Løsningen spres til alle på lista for hver nye medlem som sender inn en løsning. Det er selvfølgelig lov til å sende svar på flere konkurranser om man vil.

 

Vil ikke dette redusere sjansene?

Jo, om det f.eks deltar 10000 personer i konkurransen og det finnes 100 personer på epostlista og alle velger å sende inn fasiten så vil sjansen til innsenderen reduseres med fra 1/10000 til 1/10100, altså en reduksjon på 1% i vinnersjanse.

 

Hvordan kan man tjene på dette da?

Når man står på lista vil man få jevnlig tilsendt løsningen på konkurranser man ellers aldri ville vært med på. Hvis man f.eks deltar i 10 ganger så mange konkurranser enn man ellers ville gjort så vil man altså øke vinnersjansene sine med 10 ganger (1000%). Totalt vil altså vinnersjansene økes med 1000%-1% = 999%.

 

Fallgruver

For å unngå at lista blir alt for stor får man kun et 1 års medlemskap per innsending. Dermed ryker langtids-"snylterne" ut. Antallet konkurranser som finnes vil også gjøre at det blir værre og værre å finne en uoppdaget konkurranse. Dermed vil lista også begrense seg selv. Å verve venner vil bare være en fordel og sjansen for at du eller en venn skal vinne øker altså med 9,99 ganger i mitt konkrete tall-eksempel. Metoden garanterer altså ikke gevinst, men øker altså sjansene formidabelt.

 

Er det noen som har tro på metoden og eventuellt ville blitt med på noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sleipejon! :lol:  

Bør være relativt bra premie skal du gidde det styret der! :shrug:

Hvor ofte vinner du noe? Eller spiller på automater? Synes du ikke det er utrolig gøy når man vinner?

 

Er det noen som har tro på metoden og eventuellt ville blitt med på noe slikt?
Fyyyy!

Hva da? Akkurat som om det var ulovlig å delta i konkurranser? og fortelle fasiten til noen?

Lenke til kommentar

SKal vedde på at du Simen1 er med i WGI !!! World Games Inernational !!

Greit du har gjordt maten din ,men d er framleis berre litt større skjans for at du vin ... eg sjølv kan jo berre send inn svar på konkuransen i mitt namn & min dames namn , & har da like stor skjans som du , eller kanskje meir :)

Lenke til kommentar
Vil ikke dette være ulovlig så fort det blir organisert? Å dele fasit med venner er en ting, å organisere store grupper kan fort være litt mer risky.  :-?

Det kan nok bryte litt med moral, og normal "takt og tone", men jeg tviler sterkt på at det er lovstridig. Hvis du kommer på hvilken lov det skulle bryte med så er du velkommen til å fortelle oss andre. (Da blir det selvfølgelig ikke noe av!)

Lenke til kommentar
SKal vedde på at du Simen1 er med i WGI !!! World Games Inernational !!

Jeg lar meg ikke lure av pyramidespill, lotto, oddsen, og annet med dårligere vinnersjanse enn det man putter inn i innsats. Opplegget mitt er fullstendig gratis og dermed uten mulighet for å tape noe.

 

Greit du har gjordt maten din ,men d er framleis berre litt større skjans for at du vin ... eg sjølv kan jo berre send inn svar på konkuransen i mitt namn & min dames namn , & har da like stor skjans som du , eller kanskje meir :)

Jeg har gjort matten min ja, men jeg tror ikke du har gjort din! Jeg får ørlite mindre sjanse på å vinne første gangen (1% i eksemplet) men jeg får med enkelhet mulighet til å delta i drøssevis av konkurranser hver måned. :) Noe du ikke får fordi det vil være alt for tidkrevende å lete opp konkurransene på egenhånd, for ikke å snakke om hvor lang tid du vil bruke på å finne alle svarene... Lykke til! Det er selvfølgelig lov til å ikke være med!

Lenke til kommentar
Dette er et psykologisk spill. Vil alle på listen dele, eller er de bare med for å motta? Det er avhengig av at alle som er med er med "all the way" og ikke bare 99%

Det spiller ingen rolle om de på lista deler noe mer enn inngangsbilletten. Man må som sagt "betale" en stk ny fasit for å få bli medlem. Da får man være med i f.eks 1 år, og motta alle fasitene som kommer fra nye medlemmer i den perioden.

 

Eksempel 1: Lista startes 1 juni. Du leverer en fasit 4. juni for å bli medlem. Alle de 10 første mottar fasiten din. 10. juni har vl blitt 20 medlemmer. Da har du mottatt fasit fra alle de 10 sist påmeldte. Slik fortsetter det. For å unngå at rekrutteringen stopper opp og at noen blir "snyltere" som ikke gjør noe selv, må vi ha en utløpsdato. 1 fasit gir medlemskap i en bestemt periode. (f.eks 1 måned eller 1 år) Deretter må man levere en ny besvarelse for å få være med. Sånn holder vi alle aktive og får stadig nye fasiter tilsendt.

 

Eksempel 2: Medlemstid 1 mnd, stabilt 30 medlemmer: Du vil måtte sende inn 1 fasit per måned, og mottar 30 fasiter per måned (en fra hver medlem)

 

Eksempel 3: Medlemstid 1 år, stabilt 150 medlemmer: Du vil måtte sende inn 1 fasit per år, og mottar 150 fasiter per år (en fra hver medlem)

Lenke til kommentar

litt sleip den der... men jaja, den får gå.

 

Uansett, DIN sjanse på å vinne akkurat den konkurransen du har lysst til blir jo forminsket da, men som sagt, fordelen ligger i at du får være med på en hel haug med konkurranser. Uansett, si at det da er 1/10100 sjanse for at det er du som vinner en konkurranse da, og du er med på 100 konkurranser: da er det jo det enkle regnestykket 1/10100*100 = 0,00990

Altså sjansen din for å vinne en premie per år er ca 1% hvis det er såpass få som bare 10000 deltagere fra før på hver konkurranse (som oftest er det mye mindre), så vi snakker da her om at sannsynligheten for at akkurat du vinner en konkurranse (per år!) da er mindre enn 0,1% - er det verdt slitet? Tja, opp til deg...

Lenke til kommentar
litt sleip den der......

Vel, normalt ville sjansen vært 1/10100 = ca 0,01% Er DET verd slitet?

Med denne metoden blir snansene 100/10100 = ca 1% Det er jo egentlig greit hvis det er gode premier.

Men sett på en annen måte: Hvis vi er 100 stykker som deltar. Da skal i det i snitt bli en skikkelig premie på en av oss hvert år. I tillegg har vi 2. 3. og småpremiene.

Hvis vi er flere og det er færre deltagere i konkurransen totalt så blir det selvfølgelig oftere noen av oss vinner.

 

Slit? Vel, jeg tror ikke det blir så mye slit. Send 1 fasit, motta xx fasiter. Er ikke så mye det. Om man ikke gidder å delta på alle er opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
det bør i så fall være en minimumsgrense/-krav til verdi på premie for at konkurransen skal gjelde. å delta i en konkurranse der du kan vinne 2 skrapelodd fra blindeforbundet, er ikke akkurat toppen av kransekaka.
Ja, du sier noe der. Jeg vet ikke hvordan man kunne kvalitetssikret dette på en god måte. Det blir jo alltid vurderinger. Kanskje man burde laget noe i HTML der hver enkelt gir "karakter" eller credits i form av medlemstid til personen som leverte fasiten... dette blir fort avansert! Hva med en en minstepris? eller to lister, en for premier i klassen 100-3000kr og en for premier over 3000kr ? Men hva om 1.000.000 personer deltar? Det kan jo ikke gjelde like mye som om 500 personer deltar. Som sagt, dette blir for avansert.

 

Jeg foreslår vi får gjøre det enkelt å kun ha en klasse (100kr+) og så får vi bare svelge at det blir litt ujevn "innsats". Skal det bli noe av må det være enkelt, rent, og effektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...