Gå til innhold

Mtt første amd system og det verste kan ha skjedd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har kjøpt meg ein  

amd xp2000+

msi ms-6378 med vga-lan-audio

og 256 sd ram

 

problemet her er at eg får ingen bilete, eg høyrer bare at den teller minnet også skjer det ingenting meir

 

kan eg ha knust cpu kjerna?

 

Hvis den teller opp ramen så er det nok heller skjermkortet eller skjermen/etc...

Lenke til kommentar

Når jeg først kjøpte min PC for ca 1 1/2 år siden var skjermen først svart, og ingenting funket. Jeg ble da temmelig irritert! Jeg ble så sint og sur at jeg sparket på kabinettet, og slo litt på hovedkortet. Dagen etter skulle jeg levere alt tilbake, men før jeg kom så langt tenkte jeg å prøve pc'en.. Jeg startet den, satte inn WinME, og Mandrake CD'en i CD'rommene.. Siden den gang har jeg behandlet PC'en min stygt.. nå henger PC'en uten deksel, harddiskene henger løst i kablene og dunker sånn smått i ram'en og kondensatorene ved AGP porten.. PSU'en er uten deksler og åpen for barnefingre, føtter og sånt med en 120mm vifte uten topp. Jeg trodde ikke jeg noen gang kunne forelske meg i en gjenstand, men det har jeg nå funnet ut går an.. Jeg mangler bare en sånn female versjon av fu fme sånn at jeg kan fullbyrde mitt forhold til PC'en.. :-?

Jeg vil på det sterkeste anbefale å sparke litt i kabinettet, og om mulig bruke intim kroppskontakt med hovedkortet, og PC'ens intimere deler..

Lenke til kommentar

Tja, i manualen for hovedkortet kan det stå noen tips. Noen hovedkort beeper hvis den ikke finner minnet eller det sitter dårlig i.

 

1. Sjekk minnet sitter godt i. Ta det ut og trykk det godt på plass igjen.

2. Koble vekk alt fra hovedkortet som du ikke må ha: hardisker, CD spiller/brenner/DVD.

3. Sjekk at CPU kjøleren sitter korrekt på.

4. Sjekk ev. jumpere som må settes i manualen.

5. Har du koblet til power knappen liktig til kabinettet?

6. Du kjører SD RAM PC 133 på en AMD XP 2000? Det kan være at du må sette en jumper for å få til dette, jeg har aldri selv prøvd den krysskombinasjonen.

 

På hjemmesiden til MSI står det følgende om CPU:

• Supports Socket A (Socket 462) for AMD® Duron™/ Athlon™/Athlon XP™ Processors.

• Supports Athlon XP (Palomino™) 2000+ Processor

• Supports Athlon (Thunderbird, Socket A) to 1.4GHz

• Duron (Socket A) to 950MHz

 

Har du en Thoroughbred eller Palmino CPU? Kanskje det er problemet?

 

Hva slags PSU/kabinett har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...