Gå til innhold

En dags fravær fra jobb?

Faktum1

Anbefalte innlegg

Du kan alltid be om sykemelding, men det er ikke alltid du har krav på sykepenger. Kravet for å få sykepenger er at du har vært i arbeid i fire hele uker. Snakk med legen din.

De første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler (arbeidsgiverperioden). Etter det tar NAV over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan alltid be om sykemelding, men det er ikke alltid du har krav på sykepenger. Kravet for å få sykepenger er at du har vært i arbeid i fire hele uker. Snakk med legen din.

De første 16 dagene er det arbeidsgiver som betaler (arbeidsgiverperioden). Etter det tar NAV over.

Når man sier 4 uker, er det timer eller dager som telles da? Jobber kun 4 dager i uka, men når jeg først jobber så jobber jeg lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Rosa lapp er til deg. Gul lapp er til arbeidsgiver. Grønn lapp er til den som skal betale sykepengene dine (enten arbeidsgiver eller NAV).

Sykelmeldinga som arbeidsgiver betaler er for 2 uker. Har derfor en uke igjen med sykemeldinga hos arbeidsgiver. Imens den tredje uka jeg er sykemeldt blir det NAV som betaler.

Jeg burde vel sende den grønne lappen til NAV da?

Endret av Faktum1
Lenke til kommentar

til trådstarter:

om du vurderer ta egenmelding på grunnlag av om du får penger eller ikke fortjener du ikke jobb, føler du deg frisk nok når du ikke får penger bør du dra deg på jobb, fravær er også noe arbeidsiver ser på når dem ansetter folk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...