Trygve Skrevet 27. juni 2009 Skrevet 27. juni 2009 Hei, lurer på hvordan jeg kan installere programmer på en annen partisjon enn den opperativsystemet er installert på?
A!1 Skrevet 27. juni 2009 Skrevet 27. juni 2009 Du kan montere /usr på en annen partisjon. Men da vil det forsvinne mange systemfiler som du enten må flytte over fra den gamle partisjonen til den nye (før du monterer den nye som /usr) eller installere på nytt.
Trygve Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Skrevet 29. juni 2009 Så det finnes ingen enklere møte å gjøre det på?
Crowly Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 (endret) Hvorfor trenger du å gjøre dette? Hvis det er for å bevare oppsettet og konfigurasjoner o.l. så er dette lagret andre steder. En del ligger i /home/brukernavn, og noe kan ligge i /etc. Hvis du legger /usr på en egen patisjon ved installasjon, så skulle det ikke være mer bry enn å opprette partisjonen og definiere/mounte den som /usr. Da velger man custom (eller tilsvarende) alternativ på det punktet under installasjonen. Endret 30. juni 2009 av Crowly
Trygve Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Hvorfor trenger du å gjøre dette? For jeg har ikke nok plass til programmet på den partisjonen ubuntu er installert på, derfor vil jeg installere programmet på en anneen partisjon.
kpolberg Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Programmet kan jo i og for seg ligge hvor som helst på disken, dette har absolutt ingenting å si. Så lenge programmet får tak i bibliotekene den trenger. Eneste du kanskje bør endre på er å legge opp stien i PATH variabelen.
del_diablo Skrevet 1. juli 2009 Skrevet 1. juli 2009 Så lenge det er en pointer til det i "/usr/bin/", så er det som det sier: Hvor som helst på disken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå