Gå til innhold

Umulig å style håret; for tykt hår?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på snart 17 år som sliter ganske heftig med håret mitt. Det er rett og slett umulig å style det. Jeg har nå kjøpt Renati Rock Hard, som visstnok skulle funke fett og holde lenge. Problemet er at håret faller sammen etter max ett kvarter... selv om jeg tar i hårspray. Jeg har alltid fått beskjed om at jeg har "tykt" hår (håret vokser tett eller tykke hårstrå?), og at dette er så fantastisk. Men det blir jo et problem når man ikke får gjort noe som helst med håret. Forrige uke klipte jeg meg hos frisøren, og hun brukte en voks/paste som faktisk holdt en stund etter at jeg kom ut fra frisøren. Kan dette bety at jeg rett og slett styler håret mitt feil? Og ja, jeg har den voksen hun brukte her hjemme. Jeg synes på en måte at alt dette gikk mye lettere da jeg var yngre, og at håret ikke falt så lett sammen da; dette er utrolig frustrerende...

Takk for alle svar :)

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du må passe på å ikke bare dra voks oppå håret, men i det. nå veit ikke jeg hvordan hårstil du har men jeg har selv ganske tykt hår og får det til selv med nokså langt hår og=) bare pass på å få voks i hele håret.. ikke bare oppå..:p

Mener du at jeg må starte helt nede ved hodebunnen, og ikke bare på hårtuppene liksom? For da gjør jeg jo det riktig :p

Lenke til kommentar
Ta wax på hele håret. Har du prøvd å bruke mere? Dax fra H&M er verdt å prøves om ingenting annet holder. (bland den ut med Gelwax, Renati, Fudge etc. så den blir lettere å få ut).

Jeg har voks i hele håret... Og jeg har prøvd både å bruke mer og å bruke mindre. Bruker ganske mye allerede.

Det er akkurat som om voksen ikke virker på håret mitt, og håret blir bare fett og uten noen form for stivhet.

Lenke til kommentar
du må passe på å ikke bare dra voks oppå håret, men i det. nå veit ikke jeg hvordan hårstil du har men jeg har selv ganske tykt hår og får det til selv med nokså langt hår og=) bare pass på å få voks i hele håret.. ikke bare oppå..:p

Mener du at jeg må starte helt nede ved hodebunnen, og ikke bare på hårtuppene liksom? For da gjør jeg jo det riktig :p

 

har bare sett mange som gjør den feilen^^, hadde samme problemet før, men fant en metode jeg ikke klarer å forklare:P

 

for å gjøre det super enkelt for meg selv kjøpte jeg en liten rettetang ment for gutter=) fungerer perfekt:D

Lenke til kommentar
du må passe på å ikke bare dra voks oppå håret, men i det. nå veit ikke jeg hvordan hårstil du har men jeg har selv ganske tykt hår og får det til selv med nokså langt hår og=) bare pass på å få voks i hele håret.. ikke bare oppå..:p

Mener du at jeg må starte helt nede ved hodebunnen, og ikke bare på hårtuppene liksom? For da gjør jeg jo det riktig :p

 

har bare sett mange som gjør den feilen^^, hadde samme problemet før, men fant en metode jeg ikke klarer å forklare:P

 

for å gjøre det super enkelt for meg selv kjøpte jeg en liten rettetang ment for gutter=) fungerer perfekt:D

Uh, hva kalles denne innretningen da? Høres jo temmelig snasent ut :p:)

Lenke til kommentar
Ta wax på hele håret. Har du prøvd å bruke mere? Dax fra H&M er verdt å prøves om ingenting annet holder. (bland den ut med Gelwax, Renati, Fudge etc. så den blir lettere å få ut).

Jeg har voks i hele håret... Og jeg har prøvd både å bruke mer og å bruke mindre. Bruker ganske mye allerede.

Det er akkurat som om voksen ikke virker på håret mitt, og håret blir bare fett og uten noen form for stivhet.

Jeg har det på nøyaktig samme måte.

Ser ikke noe positivt med tykk hårmanke :p

Gir stort sett opp og bruker hårbånd eller solhatt eller caps etc :p

Lenke til kommentar

Ta voksen i tørt hår. Enda bedre er det om håret er bittte litt vått, vask henndene og tørk dem slik at det er minimalt med vann på hendeme, så fukt håret. Så rister du hendene igjennom håret til det er luftig.

Neste tar du voks på fingen og legger det i hånda. Smør så ut slik at du har hendene dekket av voks.

Så tar du styler håret. Husk å style fra du tar voksen i håret, ikke ta voksen i håret SÅ style. Da blir det bare vanskelig ;)

 

Håper det hjelper :)

Lenke til kommentar

har samme greia selv, har ekstremt tykt hår + at jeg har en virvel i håret så det er nesten umlig å style det. Eneste måten jeg har fått håret til å være som jeg vil mer en 5min er når jeg tar i voksen etter jeg har tørket håret når jeg kommer ut av dusjen, altså når det er litt vått men ikke gjennomvått.

Lenke til kommentar
Hva med å tynne det ut? Det jeg har merka jeg har hjulpet på mitt tykke hår er og ikke vaske det så ofte, lettere å sette i voks da.

 

Må nesten stusse mitt hver måned for at det ikke skal bli for tykt, i tillegg vokser det sinnsykt fort.

 

Det kan man vel gjøre selv òg :shrug: Tanta mi har en tynnesaks, og den funker helt fint. Tror ikke det skal være noen fare for at alt håret går heller. Jeg synes i hvert fall at det var rimelig lett å bruke den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...