Gå til innhold

Linksys WRT160NL Wireless-N Home Router, brukbar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har en Linksys WRT160nv2 som jeg er meget fornøyd med. Denne anbefaler jeg på det høyeste. Det er lenge siden jeg har opplevd en såpass stabil router.

Jeg anbefaler ikke å henge den på veggen, da det i mitt tilfelle svekket signalet betraktelig, men dette kommer selvfølgelig an på mange forskjellige forhold.

Lenke til kommentar

Bestilte den nettopp selv, har lett lenge etter en god router med støtte for ekstern harddisk, og i tillegg DLNA (PS3). Men er det faktisk støtte for bittorrent også, dvs at man kan legge inn urlen til en bittorrent-fil og deretter laster den ned uten at pcen står på?

Lenke til kommentar

Da har jeg satt den opp, men når jeg kom inn i webinterfacet hadde den overraskende få innstillinger i forhold til WRT54GL.

 

Nyeste firmware måtte jeg laste ned, da det var en litt eldre på routeren fra før.

 

Har dessverre ikke fått testet den opp mot nett, skal gjøre det når jeg kommer hjem.

 

Regner med det kommer en tredjeparts firmware om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Har satt denne opp nå, installeringen var veldig enkel og grei. Satt på en 1TB hardddisk, den ble oppdaget uten problemer. Mediaserver ble også satt på, og både PS3en og PCen fant den med en gang.

PRoblemene kom egentlig med en gang jeg begynte å fikle med datadeling (at jeg får mappene på harddisken opp som en nettverksmappe på PCen). Det tok litt tid før jeg fikk fikset dette, men etter en del googling og resetting så gikk det. Tror muligens at problemene kom pga Windows 7, men jeg vet egentlig ikke.

 

Nå som den funker er jeg meget fornøyd ihvertfall, anbefales :)

Lenke til kommentar
Jeg deler dine erfaringer om Linksys. Man kobler opp, konfigurer og alt virker 100% etter det.

 

Absolutt, absolutt!

 

---

 

Har nå koblet opp min WRT160NL mot internett. Alt fungerte med en gang, men har fått merkbart høyere ping. Vet ikke om det er nettet eller routeren, har ikke orket å sjekke det.

 

Noen andre som har fått høyere ping mot nett? Kan selvfølgelig være internettleverandøren min som sliter. Fant løsningen. Jeg resatte alt på boksen, og la inn alt på nytt manuelt. Ikke spør meg hva som var galt, men løst ble det iallefall.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet feilen som gjør at man får høyere ping enn normalt.

 

Drev å feilsøkte litt, og når logg er på, får man høy latency. Skrudde av loggingen, og da var pingen normal igjen.

 

Har gitt Linksys beskjed om dette, så det blir nok fikset i nyere firmwareoppdateringer :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Har fått testet DD-WRT en stund nå.

 

Alt ser ut til å fungere fint, men jeg klarer ikke å få mer enn 130 mbit/s på WLAN på pcene.

Har ingen problemer med å få 300 mbit/s med DLink DIR-655. Har satt både router og pcer på 40 MHz.

 

WRT160NL står på Dynamic (20/40 MHz). Noen tips? Bruker WPA2+AES kryptering.

 

Edit: Fant løsningen på problemet her. Det ser ut til at det er en bug i firmwaren, får full hastighet om jeg setter den på Turbo (bare 40 MHz).

 

Det skaper trøbbel for de klientene som ikke støtter 40 MHz, men det er en løsning inntil videre til det kommer en fiks på problemet.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Så litt på denne her. Noen som har erfaringer med denne routeren fra Cisco/Linksys? Har dårlig erfaring med min D-Link DIR-635 som jeg ønsker å bytte ut snarest mulig.

 

På forhånd takk!

Jeg har en DLINK DIR-655 og er den beste routeren jeg har prøvet, og test både Linksys + DLINK DIR-855. Det er litt avhengig i hvilken pc du benytter, hvor du plasserer routeren, kabelføring osv. Modemet skal stå nærmest inntaket i huset og tenk over om det er noe som kan lage "støy" fra elektrisk utstyr som f.eks. microbølgeovn, frysere o.l. Har vært borte i microbølge-ovner som har blokkert modem, og resetting måtte til(av/på metoden).

Egentlig så bør routeren ha vært plassert på loftet, for signalen går ut som på en paraply. Alt som er under har dekning, men min er plassert i kjelleren i nærheten av sikringskapet og 1 meter fra der telekabelen kommer inn i huset. De dårligste routerne jeg har testet er de som leveres fra Telenor. Mange av de har ikke såpass som N-protokoll, men G-protokoll er greit nok da.

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer ikke denne med gigabit ehternet? Jeg vil ha raskt kablet nettverk hjemme, trådløst er ikke sååå stress, må bare ha det til mobil og bærbar.

 

Har en wrt54GL nå, med DD-WRT, men skulle gjerne oppgradert til en med gigabit-porter.

Har ikke lyst til å kjøpe sånn Dlink-sak heller, for jeg liker å ha mulighet til å fikle litt med oppsettet. Må jo tilpasse for torrent-trafikk, qos, dmz, klokkeslett-restriksjoner på torrent-trafikk og slike kjekke ting. Og det får man ikke alltid full meny for på vanlig routeroppsett. Også trenger jeg mulighet for PPPoE-konfigurasjon, da modem fra NGT er i bridge

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer ikke denne med gigabit ...

Det finnes masse routere med de egenskapene du ønsker. Man må bare bestemme seg for hva som er viktigst av stabilitet, rekkevidde, hastighet osv.

Men gidder du å nevne etpar routere med gigabit som har tilsvarende menyer som DD-WRT har?

Stabilitet er et absolutt, hastighet på trådløs-delen spiller ingen trille, og så lenge den har en rekkevidde på minst 6 meter innendørs er jeg fornøyd. Trådløst er no drit, og det er kun den bærbare som kommer til å bruke det. Samt en android-telefon.

 

Men nedetid og hyppig restart er uaktuelt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...