Gå til innhold

Valg av disk til flerbruk


Anbefalte innlegg

Her om dagen døde min Lacie Prestige 1TB, så jeg er på utkikk etter en ny disk i samme klassen eller noe bedre med tanke på kvalitet.

 

Det eneste jeg krever er firewire og Mac-kompatibilitet. (FW 800 er også en fordel da jeg kanskje skal opp på MacBook Pro snart)

Foretrekker også at disken er fra et anerkjent merke, altså ikke "Huji-Jang Quality Disk".

1TB eller mer.

 

Hva anbefaler dere? Jeg har sett på følgende:

Lacie Hard Disk 1TB USB2/FW/eSATA

LaCie d2 Quadra 1TB

Er tre tilfeldige jeg har valgt ut, og de har samme specs. Heller imot Quadraen, uvisst hvorfor.

 

eSATA er ubetydelig, men selvfølgelig ikke et minus hvis det følger med. Prisklasse er opptil 1600-1700kr. Skal brukes til video, foto og grafisk arbeid samt film, musikk og mellom-backup. :)

 

Takker for hjelp!

- Marius

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha en harddisk som ikkje tar kvelden med det første så er det anbefalt å drite i eksterne harddisker. Eksterne harddsiker har en tendens til å bli veldig varme. Derfor dør de fortere.

 

En flott alternativ er en slik sak:

 

http://microplex.no/Avdelinger/Datakompone...ling-32350.aspx

 

Bruker en slik selv, og har masse satadisker som jeg veksler mellom. Den har både USB og eSATA tilkobling :)

 

Valg av harddisk er opp til deg egentlig. Kan anbefale WD green serie f.eks. Stille og ganske kjølige.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har ikke vært klar nok på hva jeg ønsker. Disken skal flyttes hver dag fra hjem til skole og tilbake i skolesekken. Ingen av maskinene jeg bruker har eSATA, så det er ingen avgjørende faktor. Docking hadde vært et godt valg hvis jeg ikke skulle ha flyttet disken fram og tilbake, og det er derfor jeg ser på eksterne i kabinetter.

Ang. WD kan jeg si at det er deres disker som sitter i LaCie-kabinettene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...