Gå til innhold

Hvordan slette XP og formatere partisjon C?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dere har Windows XP-plata er det jo bare å sette den i og velge "Installere Windows", så finner du partisjon C, også formaterer du og installerer windows på den.

 

En video som viser deg hvordan

 

EDIT: Husk at du ikke må slette de andre partisjonene, men bare Windows-partisjonen. Og jeg anbefaler å kopiere de aller viktigste filene til CD eller en ekstern harddisk.

Endret av macdour
Lenke til kommentar

Takker... vi skal prøve i morgen...akkurat nå får man ikke boota windows engang selv ikke fra cd`n.

Hvorfor må damer være så utolmodige....?

Jeg kjøpte ny hardisk til laptoppen hennes etter at den forrige knela. Partisjonerte hardisken og installerte XP og alt fungerte...og så måtte jeg hjem før jeg fikk instalert antivirus program og sa til henne at hun ikke måtte bruke pc`n. Men jo da rett på msn og klikke på linker hun får av venninder...dumme kvinnfolk...

Lenke til kommentar
Takker... vi skal prøve i morgen...akkurat nå får man ikke boota windows engang selv ikke fra cd`n.

Da må du inn i BOIS og velge "Boot options" (det er mange forskjellige titler på akkurat det, men det burde være noe sånt) også setter du DVD-rom som 1st boot device.

Men du sier at det er en laptop. Da er jeg usikker på om det går an å gå inn i bios på vanlig måte (mange produsenter har begresninger vettu :s).

Lenke til kommentar
Takker... vi skal prøve i morgen...akkurat nå får man ikke boota windows engang selv ikke fra cd`n.

Ved oppstart, se etter valget: "Velg oppstartsdisk" eller noe lignende. Dette valget har de fleste bærbare slik at man kan velge å starte fra CD/DVD, en annen partisjon, harddisk eller usb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...