Gå til innhold

Hva bør jeg velge ?????


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg ny pc, tenkte på Amd xp 3000+,plextor 48x cdrw,dvd-rom,masse RAM :D ,200gig wd caviar,ett HK som selfølgelig støtter cpu'en-og helst har nforce chipset, lian li maxi kabinett og ett knallbra gxf kort.

Det jeg gjerne skulle hatt anbefalinger på er da:

*DVD-rom

*RAM-type/merke - (kan jeg bruke 3x 512mb brikker?)

*Hovedkort med nforce chipset og 8xagp

*Strømforsyning til kabinettet

*gfx kort: nvidia eller Ati? er FX5600 256mb ram bedre enn FX5800 128mb ram/ 9800pro 128mb ram?

 

Må ha noe som passer bra sammen; pc'en jeg har nå er så ustabil :evil:

har nå Amd xp2200+,msi kt4v hk med via chipsett,asus 40x cdrw,samsung dvd, 40+80 gb western dig hd'er, creative geforce 4 ti4600 128mb, 256+512mb pc2700 twinmos. detta funker altså veldig dårlig sammen :roll:

 

Setter pris på svar fra en av dere hardware.no-gutta :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg ny pc, tenkte på Amd xp 3000+,plextor 48x cdrw,dvd-rom,masse RAM  :D ,200gig wd caviar,ett HK som selfølgelig støtter cpu'en-og helst har nforce chipset, lian li maxi kabinett og  ett knallbra gxf kort.

Det jeg gjerne skulle hatt anbefalinger på er da:

*DVD-rom  

*RAM-type/merke - (kan jeg bruke 3x 512mb brikker?)

*Hovedkort med nforce chipset og 8xagp

*Strømforsyning til kabinettet

*gfx kort: nvidia eller Ati? er FX5600 256mb ram bedre enn FX5800 128mb ram/ 9800pro 128mb ram?

 

Må ha noe som passer bra sammen; pc'en jeg har nå er så ustabil  :evil:  

har nå Amd xp2200+,msi kt4v hk med via chipsett,asus 40x cdrw,samsung dvd, 40+80 gb western dig hd'er, creative geforce 4 ti4600 128mb, 256+512mb pc2700 twinmos. detta funker altså veldig dårlig sammen  :roll:  

 

Setter pris på svar fra en av dere hardware.no-gutta  :D

 

Velg:

 

Asus A7N8X deluxe Hovedkort

TwinMos 3500DDR m/Windbond 2 x 512MB, ikke 3 stk.

Saphire 9800pro 128MB

Antec 430w PS

Lenke til kommentar
Takk skal dere ha karer!   :D  men du Junta, jeg har problemer med å finne PC3500 ram av twinmos  :-? jeg finner bare 3200 og 3700, kunne jeg kanskje brukt en av de? hva er egentlig winbond? :oops:

 

Jeg ville valgt Abit NF7-S (v2.0) istedenfor Asus-kortet, men det er kanskje bare en smakssak. Abit-kortet skal dog ha ord på seg for å være en bedre overklokker (as usual ;)).

 

Tror Junta skrev feil da han skrev PC3500. Ikke kjøp dårligere enn PC3200. PC3700 kan selvsagt klokkes enda høyere... :)

 

Winbond lager chips til RAM-brikker som er av gjennomsnittlig høyere kvalitet enn mange andre. Twinmos m/Winbond har godt rykte!

 

Ellers: Kjøp 2 RAM-brikker du. Du må ha minst 2 for å få kjørt "dual"-mode eller hva det nå heter på de nyeste nforce2-korta. Det sies også at 256Mb-brikkene er lettere å overklokke enn 512Mb-brikkene. Om du klarer deg med 512Mb eller vil ha 1024, er jo en annen sak. ;) Uansett er nok Twinmos m/Winbond et godt valg. Klin gjerne til med PC3700, så har du brikker ei god stund framover, men disse brikkene har jeg egentlig for liten kjennskap til til å uttale meg om.

Lenke til kommentar

Ok takk for tipsa karer! :smile: Du måtte bare nevne Abit da lysbryter! :p nå vet jeg ikke hvilke av de to jeg skal ta :-? ooo frista til å kjøpe DVD-brenner også gitt :woot: hva er best? dreit på draget når jeg kjøpte Asus cd-brennern jeg har nå, ikke lyst til å gå på samme smell igjen :roll:

Kan jeg ikke ha mer enn 1gb RAM !? :o jeg vil ha MEEEER :p

Lenke til kommentar

Hehe. Selvsagt måtte jeg... ;)

Jeg har egentlig ingen forutsetninger for å si at det ene hovedkortet er bedre enn det andre, men jeg har lest masse reviews på norske, danske og engelskspråklige nettsider, og funnet ut at Abit-kortet er det jeg vil ha. :) (Ligger på postkontoret og venter på meg. hehe)

 

Hva skal du med mer enn 1Gb RAM da? Burde vel holde til det meste? :p

Lenke til kommentar

Vet, men den 52x koster nesten det dobbelte av 48x'en , er stinn ;greit nok det men det blir en prinsipsak- 48x holder :p

Den Plextor dvd-brennern du tenker på? den brenner med DVD+R, jeg skal enten ha DVD-R eller en som støtter begge :D vente? er du gal!? :lol:

Lenke til kommentar
:D  :)  :smile:  :(  :lol:  8)  :-?  :o  :shrug:  :yes:  :evil:  :roll:  :wink:  :woot:  :cry:  8)  :p  :-?  :o  :x  :shrug:  :grumpy:  :woot:  :cry:  :oops:  :wink:  :oops:  :lol:  :(  :smile:  8)  :p  :roll:  :evil:  :yes:  :shrug:  :grumpy:  :D  :)  :-?  :o  :oops:  :cry:  :woot:  :wink:  :roll:  :p  

 

Nå da Eskimo bob? bedre nå?  :p  :p  :p  :p  :p

 

Herlig, vet hva jeg kommer til å drømme om i natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...