Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vond smak etter spying . hvordan ungå?


uskyldig212

Anbefalte innlegg

våknet idag og spydde noe helt forjevligt. ( tror det var den sukker frie red bullen eg drakk igår)

når eg var ferdig og spy svei det i halsen

og hadde en utrolig vondt smak i munnen

 

eg skylte munnen med colgate munsskyll 10 ganger og smaken forsvant ikke .

er det noen her som vet hvordan man kan fjerne smaken og svien etter du har spydd?

( det slutta og svi og smake vondt etter 2 timer. men det er greit og vite til neste gang :)

Endret av uskyldig212
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok nødt til å svelge noe, ja. Personlig ville jeg holdt meg langt unna joghurt og melk som ble foreslått her, for det er noe dritt å spy opp igjen hvis man må spy flere ganger.

 

Jeg pleier å drikke et stort glass vann (eller så mye av det som jeg får i meg der og da), og spise mariekjeks eller noe annet som smaker helt nøytralt. Det lindrer ganske godt, samtidig som det ikke er et helvete hvis det kommer i retur. Og cola pleier også å dempe kvalme ganske bra (det er heller ikke så ille å få opp igjen)

Lenke til kommentar
puss tenna, ellers tror jeg ikke det er så mye å gjøre, prøve å drikke basisk for å nøytralisere syren du har fått i halsen.

 

Det er ikke lurt å pusse tennene, rett etter at man har kastet opp. Det vil gi ekstra slitasje på emaljen på tennene, pga det syrlige mageinnholdet som allerede er i munnen. Som andre er inne på, er det mye lurere å nøytralisere smaken/syrenivået med f.eks. melk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...