Gå til innhold

Beste fastpris abb nå for tiden?


Anbefalte innlegg

Jeg har tele2 Sheriff akkurat nå, men får en regning på 500kr.

Dette er alt for mye for meg :p Student tilværelsen gir ikke rom for dyre månedlige regninger.

 

Jeg ringer en del og sender en del meldinger, har ingen oversikt over hvor mye egentlig.

Hvilken av disse fastpris dealene er gode?

Ser at Ludo har kommet på banen også og konkurrer med chess.

Så alle tilbakespill, erfaringer osv er velkommne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir en del samtaler og sms'r ja.

Har regna sånn røft ut at jeg sender/snakker i måneden:

sms 825

ringeminutter : 348

 

Enten må jeg gå for Tele2 Uno eller et fastpris abb.

 

En ting jeg lurer på, er det noen måte å vite når man har overgått gratis sms/ringetid på noen av fastpris abbonementene?

 

Regner med de ikke gir beskjed siden de vil tjene penger :)

Lenke til kommentar

Det er tellefunksjon på de fleste nye telefoner. Har du iPhone og JBet den kan du legge inn SMSCounter og CallCounter.

 

Hva med å kutte ut SMSene og heller ringe istedet? Da ville du kunnet kommet ned på 350kr med f.eks. Talkmore.

 

Med det forbruket du har nå så er nok Tele2 Uno det billigste abm. Problemet er at du har stort forbruk av både SMS og ringetid. Hadde du hatt en av delene ville de vært mye enklere å finne ett billig abm.

Lenke til kommentar

Jeg har selv Chess ON10t, og jeg får melding når jeg nærmer meg slutten på gratis-smsene eller ringeminuttene med opplysning om hvor mye det vil koste meg å ringe/smse mer... Samtidig kan man alltids logge seg inn på mine sider og se hvor mye man har brukt/har igjen.

Lenke til kommentar

Skal gjøres godt å komme under 400 kr pr mnd med kombinasjon ca 800 sms og 350 ringeminutter, billigste ser ut til å være Tele2 uno med 414 kr pr mnd utfra ditt nevnte forbruk.

 

Men husk å ta høyde for samtaler til kunderservice numre(5 sifrede nr), de koster alt fra 2 til 3 kr hos de fleste selskaper. Det er mange som glemmer å sjekke prisene til disse kundeservice nr når de finner mobilabo, der var OneCall helt suverene med 1,24 kr/min. Men fra 1.august setter også de opp prisen til disse nummerene til 2,39 kr, på linje med de fleste andre operatører.

 

Personlig syns jeg det er for lite fokus på det jeg kaller groteske/horrible priser til kundeservice numre, en ordning med 5 sifrede nr som finansdepartementet innførte for en del år siden for melke mobilkunder for penger. En latterlig ordning som burde vært avskaffet, man skulle ikke behøve bli flådd for å ringe til kundeservice ! Syns det burde vært gjort opprør mot denne ordningen, og stille krav til finansdep om å fjerne disse horrible nummerene. Noen som er enig, eller er folk likegyldige til dette. Kjør debatt !!

Lenke til kommentar
Skal gjøres godt å komme under 400 kr pr mnd med kombinasjon ca 800 sms og 350 ringeminutter, billigste ser ut til å være Tele2 uno med 414 kr pr mnd utfra ditt nevnte forbruk.

 

Men husk å ta høyde for samtaler til kunderservice numre(5 sifrede nr), de koster alt fra 2 til 3 kr hos de fleste selskaper. Det er mange som glemmer å sjekke prisene til disse kundeservice nr når de finner mobilabo, der var OneCall helt suverene med 1,24 kr/min. Men fra 1.august setter også de opp prisen til disse nummerene til 2,39 kr, på linje med de fleste andre operatører.

 

Personlig syns jeg det er for lite fokus på det jeg kaller groteske/horrible priser til kundeservice numre, en ordning med 5 sifrede nr som finansdepartementet innførte for en del år siden for melke mobilkunder for penger. En latterlig ordning som burde vært avskaffet, man skulle ikke behøve bli flådd for å ringe til kundeservice ! Syns det burde vært gjort opprør mot denne ordningen, og stille krav til finansdep om å fjerne disse horrible nummerene. Noen som er enig, eller er folk likegyldige til dette. Kjør debatt !!

 

One call suverene blant småoperatørene kansje? Telenor tar værtfall 0,80 pr minutt fra mobil, og 0,34 fra hustlf. Netcom tar 0,85.

 

Til Trådstarter: ett alternativ kan være djuice simply med sms addict. da betaler du 40 øre minuttet. 350*0,4*= 140 pluss 199kr for sms addict som gir deg 3000 gratis sms hver mnd.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skal gjøres godt å komme under 400 kr pr mnd med kombinasjon ca 800 sms og 350 ringeminutter, billigste ser ut til å være Tele2 uno med 414 kr pr mnd utfra ditt nevnte forbruk.

 

Men husk å ta høyde for samtaler til kunderservice numre(5 sifrede nr), de koster alt fra 2 til 3 kr hos de fleste selskaper. Det er mange som glemmer å sjekke prisene til disse kundeservice nr når de finner mobilabo, der var OneCall helt suverene med 1,24 kr/min. Men fra 1.august setter også de opp prisen til disse nummerene til 2,39 kr, på linje med de fleste andre operatører.

 

Personlig syns jeg det er for lite fokus på det jeg kaller groteske/horrible priser til kundeservice numre, en ordning med 5 sifrede nr som finansdepartementet innførte for en del år siden for melke mobilkunder for penger. En latterlig ordning som burde vært avskaffet, man skulle ikke behøve bli flådd for å ringe til kundeservice ! Syns det burde vært gjort opprør mot denne ordningen, og stille krav til finansdep om å fjerne disse horrible nummerene. Noen som er enig, eller er folk likegyldige til dette. Kjør debatt !!

 

One call suverene blant småoperatørene kansje? Telenor tar værtfall 0,80 pr minutt fra mobil, og 0,34 fra hustlf. Netcom tar 0,85.

 

Til Trådstarter: ett alternativ kan være djuice simply med sms addict. da betaler du 40 øre minuttet. 350*0,4*= 140 pluss 199kr for sms addict som gir deg 3000 gratis sms hver mnd.

 

 

De tar 80 og 85 øre for samtaler til egen kundeservice ja, OneCall tar 89 øre til egen kundeservice så det er minimal forskjell. Dessuten har OneCall et et vanlig 8 sifret nr til kundeservice som man kan ringe og bruke av de inkluderte minuttene man har, det er egentlig beregnet til å ringe fra utlandet med men det er ingenting i veien for å bruke det ellers også :yes:http://www.onecall.no/index.php?content=pr...;product=mobile

 

Telenor tar kr 1,99 og 2,99 avhengig av hvilket abo man har for å ringe til øvrige 5-sifrede kundeservice http://telenor.no/privat/mobil/priser/spesialnummer/

 

netcom tar kr 2,49 unntatt for abonnementene Kontant, YoungTalk og YoungTalk Plus, der tar de 4,98 pr min !! slå den :roll:https://netcom.no/priser/spesialnummer.html

 

Så jeg står fortsatt på påstanden om at å ringe til kundeservice er bortimot svindel fra myndighetene, dette er noe teleselskapene blir pålagt og som finansdep. som blodsugende enhet er enerådende til å gjøre noe med. Er jaggu på tide at vi begynner å stå opp og si fra at vi som ivrige mobilbruker ikke aksepterer slik blodsuging !!

Endret av BVG
Lenke til kommentar

Det er sant, og synest ikke rundt 80 øret er for galt. Verre med de som tar 5kr.

 

Ang onecall sin kundeservice så er jeg ganske så sikker på at du blir taksert som "Samtale til One Call Kundeservice" istedet for vanlig 8 sifret nr som BVG over hevdet. Derfor blir det 89 øre minuttet dit, til tross for 8 siffer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...