Caliber Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Hei. Jeg bestilte for to uker siden to wii-spill fra play.com; mine første kjøp derfra. De ble sendt samtidig, og jeg fikk det ene spillet i postkassa for en snau uke siden. Nå begynner jeg å lure på hvor spill nr2 er blitt av, i og med at de ble sendt samtidig og jeg enda ikke har mottatt det. Har ikke sporing, så fint lite jeg har klart å oppdrive av informasjon om hva som foregår/kan ha skjedd. Ser på play.com sine sider at man må vente over 20 dager før man kan etterlyse en forsendelse som ikke har dukket opp, noe som i mine øyne er ganske så spesielt. Noen som har erfaringer med hvordan play.com håndterer bestillinger på avveie, evnt. har opplevd noe av det sammme fra play.com før og kan ha en ide om hva som kan ha skjedd? Håpet mitt om at spillet dukker opp til slutt blir mindre og mindre for hver dag som går nå.
Locklear Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har bestilt ganske mye film fra Play gjennom tidene og har ennå til gode å se at noe har kommet på avveie. Det skal dog sies at leveringstiden er høyst variable fra den får status shipped til den faktisk når postkassa di. Jeg har sett alt fra 3 dager til 3 uker, og det med pakker som var sendt samtidig.
Caliber Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Skrevet 24. juni 2009 Jeg har bestilt ganske mye film fra Play gjennom tidene og har ennå til gode å se at noe har kommet på avveie. Det skal dog sies at leveringstiden er høyst variable fra den får status shipped til den faktisk når postkassa di. Jeg har sett alt fra 3 dager til 3 uker, og det med pakker som var sendt samtidig. Det er betryggende å høre, da jeg heller vil ha lang ventetid enn en forsvunnet pakke Takk skal du ha for respons! Kommer med tilbakemelding her når/hvis jeg får pakken min
electr0nique Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Skulle du likevel ikke ha fått spillet etter 20 dager, er ikke Play vanskelige med å sende ut en nytt spill til deg. Har opplevd fire ganger at ting jeg har bestilt fra Play ikke har kommet fram, og hver gang har det bare vært å sende de en mail, så sender de på nytt umiddelbart.
omvik Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Kostet spillet over 200 NOK så har det vel blitt stoppet i tollen? Da kan det fort gå noen dager ekstra før du får pakken din. Da kommer evt. moms og fortollingsgebyr i tillegg.
Capitan Fracassa Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Vil bare si at jeg har hatt ett spill på avveie derfra. Det var litt etter flytting, og jeg hadde glemt å endre adresse hos Play (men Posten skulle jo videresende). Jeg skrev dette til play, men allikevel fikk jeg nytt spill sendt dagen etter, med beskjed om å kontakte dem hvis begge dukket opp (noe det første aldri gjorde).
dofferneo Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Hvis forsendelsen har en verdi over 200 NOK må den innom tollen. Det tar fort 10-12 dager fra den kommer inn i Norge til du har den i postkassen. Så spillet ditt burde være rett rundt hjørnet :-)
del_diablo Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Hvis forsendelsen har en verdi over 200 NOK må den innom tollen. Ikke vis den er merked "GIFT"
Groening Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 Har bestilt derfra mange ganger. Har hatt samme problem som deg, ene tingen var over tollgrensen, den andre ikke. Ble vel to-tre uker mellom leveringene. Ta det med ro, det kommer nok frem. Hvis ikke er det bare å ta kontakt.
Kannath Skrevet 24. juni 2009 Skrevet 24. juni 2009 (endret) Hvis forsendelsen har en verdi over 200 NOK må den innom tollen. Ikke vis den er merked "GIFT" Blir vel likevel sjekket for verdi osv, og om det står gift fra en side som play.com så vil de nok se en kvittering. Play sender uansett ikke som gift. Jeg har selv opplevd å få en pakke savnet fra play hvor jeg tok kontakt om å få omlevert, fikk pengene tilbake og 4 mnd senere så dukket hele boxsettet med alle A-team sesongene ned i postkassa mi. Var en trekasse som så ut som en dynamittkasse, desverre relativt knust sådan. Endret 24. juni 2009 av Kannath
Ninjahamster Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Kommer det ikke frem innen 21 dager får du enten pengene igjen eller de sender på nytt. Nei, 21 dager er ikke så mye med tanke på Posten Norge blant annet. De kan somle noe voldsomt til tider. Ting tar tid. Jeg har fått flere forsendelser fra play.com etter rundt 15 dager etter at play.com har sendt det. Rekorden er i skrivende stund på 1 måned og 15 dager fra Hong Kong. Pakken var "forsvunnet" i Norge (kunne se det på sporingen) i over 1 måned før den plutselig lå i postkassa mi en dag. Slå den!? Ikke noe å bekymre seg for. Play.com er svært seriøse.
Caliber Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Skrevet 30. juni 2009 Da dumpet spillet ned i postkassa mi, var tollen som bestemte seg for å bruke litt ekstra tid på fortollingen og uten sporing blir jeg lett nervøs Takk til alle som har svart meg i tråden!
Groening Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Du må også huske til evnt. fremtidige kjøp at play.com har gratis levering, det vil si at de sender med billigste post. Det kan fort ta noe tid for posten å bare komme frem til tollen.
Ninjahamster Skrevet 30. juni 2009 Skrevet 30. juni 2009 Du er rask med å konkuldere ser jeg, men der må jeg nok skuffe deg. De sender ikke med billigste alternativ. De gjorde det før, men ikke nå lengre. Det er en god stund (1-2 år) siden de byttet. Grunnen til det var blant annet at det i enkelte tilfeller tok usannsynlig lang tid til f.eks. Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå