Gapatrosten Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 mulig litt dårlig opplegg Opera Unite - webserver leste om det her http://www.dinside.no/816552/opera-unite-w...r-i-nettleseren
tool-nes Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Skrevet 25. juni 2009 Har nå mottatt og skrudd sammen HTPCen min Har funnet ut at jeg skal prøve meg med ubuntu først. Ble litt for ivrig til å skru den sammen så jeg har ikke fått vært på datakjeden enda. hehe Så da blir det å legge inn Ubuntu med usb minnebrikke. Er det noen spesielle drivere jeg må ha for at alt skal funke i Ubuntu?
obergeru Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Alle komponentene skal være støttet av Ubuntu 9.04
tool-nes Skrevet 25. juni 2009 Forfatter Skrevet 25. juni 2009 Da driver jeg å installerer Ubuntu 9.04 på min HTPC. Men skjermen står og hopper veldig. Av en eller merkelig grunn så er det bare midt på skjermen det hopper, helt i toppen og helt nederst står det fint i ro. Jeg tipper det har noe med hertzen å gjøre? Det stod helt i starten at den jobbet på 60Hz, det er vel litt lite? Hvordan setter jeg opp dette?
Vikdal Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Her er en sammenlikning av e5200 og dual core Atom:http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=62&p2=91 Et eksempel på format som ikke er støttet er TV2 sumo. I tillegg kommer det tjenester som Hulu. Flash er ikke støttet. Apple sine formater er ikke støttet. I windows er det problemer med .mkv med undertekster. Sikker på at det er riktig ? Jeg trodde at ION skulle gi netbook's osv bedre grafikkegenskaper ? Om de har lansert en plattform for (bl.a) NETbooks som ikke støtter Silverlight (som vel er TV2 sumo), flash osv, så vel det en skikkelig tabbe i så fall. Kan ikke tro at det stemmer. Egentlig høres det ut som hele lista over ting som ikke er støtta kommer pga manglende innstallerte codec/plugin og dermed ikke noe med selve plattformen å gjøre.
obergeru Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 (endret) Mulig jeg var litt uklar, men det jeg mente er at hardware akselerasjon ikke er støttet i disse formatene. CPUen er for svak til å dekode HD materiale i disse formatene alene. (mens Intel C2D e5200 klarer det uten problemer) Endret 25. juni 2009 av obergeru
Vikdal Skrevet 25. juni 2009 Skrevet 25. juni 2009 Ah, da er jeg litt mer med Takk for oppklaring, ble litt skuffa over ION her plutselig.
datafeilen Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 Kan dere som har skrudd sammen denne si noe om : -Støy -Varmeutvikling Da helst uten at HD er på drift (planleggger selv å bygge en med SSD disk)
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Skrevet 26. juni 2009 Kan dere som har skrudd sammen denne si noe om : -Støy -Varmeutvikling Da helst uten at HD er på drift (planleggger selv å bygge en med SSD disk) Har skrudd den sammen, la inn ubuntu, men da dukka det opp en bug, skjermen ble svart etter oppdatering. Legger inn windows nå, skal komme tilbake til hvordan det blir når alt er oppe og går
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Skrevet 26. juni 2009 (endret) Nå ser alt veldig lyst ut Hvordan får jeg lyden fra stereoanlegget som HDMI kabelen til TVen er koblet gjennom? Nå får jeg bare lyden ut fra høytallerne på tven. Er dette en innstilling på HTPCen? Endret 26. juni 2009 av tool-nes
tool-nes Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Skrevet 26. juni 2009 Kan dere som har skrudd sammen denne si noe om : -Støy -Varmeutvikling Da helst uten at HD er på drift (planleggger selv å bygge en med SSD disk) Har skrudd den sammen, la inn ubuntu, men da dukka det opp en bug, skjermen ble svart etter oppdatering. Legger inn windows nå, skal komme tilbake til hvordan det blir når alt er oppe og går Har fått det meste opp å gå nå. Lyden er faktisk ikke merkbar, 360n bråker en god del mere! Har ikke lagt merke til noe varmgang heller, men så har jeg ikke prøvd å kjøre den maks heller enda. Veldig fornøyd til nå
tryll Skrevet 26. juni 2009 Skrevet 26. juni 2009 PLaystation 3 som media senter, og ps3mediaserver på hovedpc'en, streamer ALT til ps3'en, + den kab bruker til spilling beste løsningen, jeg kasta ut min gamle media senter pc etter jeg fant ps3mediaserver
anibanani Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Tool-nes, har du fått testet den nye htpc'en din ennå? Er spent på å høre hvordan den yter.
tool-nes Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Skrevet 2. juli 2009 Tool-nes, har du fått testet den nye htpc'en din ennå? Er spent på å høre hvordan den yter. Ja, jeg har testet den Er veldig fornøyd, har kun hatt litt problemer med å få til digital lyd, men det er nok noe jeg surrer med selv. Jeg får drømmelyd når jeg får klikka meg fram til riktige innstilinger i XBMC, men utenfor det programmet får jeg bare vanlig stereo på framhøytallerne og sub. Den kjører full-HD helt klinkende rent, støyfri og blir ikke varm med mitt bruk. En kamerat av meg har også bestilt et slikt sett Så det er å anbefale! Billig HTPC som funker utmerket til mitt bruk, se på nedlastet film og serier, og nedlasting
kjeLL// Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Her er en sammenlikning av e5200 og dual core Atom:http://www.anandtech.com/bench/default.aspx?p=62&p2=91 Et eksempel på format som ikke er støttet er TV2 sumo. I tillegg kommer det tjenester som Hulu. Flash er ikke støttet. Apple sine formater er ikke støttet. I windows er det problemer med .mkv med undertekster. Sikker på at det er riktig ? Jeg trodde at ION skulle gi netbook's osv bedre grafikkegenskaper ? Om de har lansert en plattform for (bl.a) NETbooks som ikke støtter Silverlight (som vel er TV2 sumo), flash osv, så vel det en skikkelig tabbe i så fall. Kan ikke tro at det stemmer. Egentlig høres det ut som hele lista over ting som ikke er støtta kommer pga manglende innstallerte codec/plugin og dermed ikke noe med selve plattformen å gjøre. jeg hadde 330 ion platformen fra asrock. viftestyringa suger litt på den, skrur bare viftene av og på fort... men det er ikke noe i veien med video dekoding og mkv osv. det har bare med å velge riktig programvare. for å kjøre en HD film (x264) med undertekster, i en mkv. så måtte jeg ha. mpc, coreAVC 1.95 med cuda support akrivert, haali media splitter og vobsub. det kan komme en liten lagg i filmen om det er mye bevegelse når tekstene slår inn. for å få HD videoavspilling til å fungere (nesten uansett codec) så er den helt avhengig av programvare som bruker GF gpu'en
anibanani Skrevet 2. juli 2009 Skrevet 2. juli 2009 Høres bra ut tool-nes du gikk for windows til slutt? Støynivået er ikke sånn at det kan bli et irritasjonsmoment i fremtiden?
tool-nes Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Skrevet 4. juli 2009 Høres bra ut tool-nes du gikk for windows til slutt? Støynivået er ikke sånn at det kan bli et irritasjonsmoment i fremtiden? Ja, ble Windows XP SP3 + XBMC. Funker gull, fikk den Speedlink fjernkontrollen også i går. Bare plug and play Jeg har ikke merka noe støy fra den, ikke noe jeg ville bli irritert over ihvertfall. Merka at etter to HD filmer på rappen, da ble den litt varm, men hvis den ikke står kjempe tett, så funker det utmerket
Borgen Skrevet 21. juli 2009 Skrevet 21. juli 2009 Noen muligheter for å kombinere denne med et tv kort som støtter digitale sendinger via canal digital sitt kabel nett? Er det i det hele tatt noen kort som støtter dette som kan brukes med mythtv?
obergeru Skrevet 21. juli 2009 Skrevet 21. juli 2009 (endret) Terratec Cinergy C fungerer fint under linux og i MythTV: TerraTec Cinergy C PCI & CI (Vet ikke om kabinettet er støtter fullprofil kort) I tillegg trenger du CAM med Conax støtte: OEM Dilog Conax CAM TechniSat TechniCrypt CXV Mener TechniSat skal være raskere til kanalskifte. Edit: Canal Digital har annonsert at de skal paire kort med dekoder: https://www.canaldigital.no/Kundeservice/Ka...reoppdateringer Endret 21. juli 2009 av obergeru
Borgen Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Hmm ja leste dette, det er søren meg feil vei å gå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå