Gå til innhold

Støtter GeForce GTX 295 3 skjermer samtidig?


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny pc, ett av kravene er at den skal støtte 3 skjermer (3X24"). Jeg kan selfølgelig kjøpe to skjermkort men hvis jeg kunne klart meg med ett så hadde det vært bedre. Noen som vet om GTX 295 støtter 3 skjermer? En på HDMI og to på DVI. Noen som har dette kortet og kan si litt om hvor mye lyd det lager? Event. problemer de har opplevd med kortet?

 

Takker på forhånd for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den gjør nok det, men da må du trolig bruke den ene som en klone av 1 eller 2. :)

 

Skjermkort som støtter flere skjermer pleier å ha spesielle prosessorer og drivere, slike skjermkort koster stort sett like mye som et 295 og yter verre enn et Xpress 1200.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=117598

 

Takk for svar:)

 

Blir ikke aktuelt å bruke den ene skjermen som klone, og har egentlig ikke lyst på et Matrox kort, så da ser det ut til at det blir to skjermkort. Tenkte GTX 285 + ett billig pasivt kjølt skjermkort.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på om du kan klone skjermen heller. Uansett så er den eneste løsningen et Matrox-kort eller en nødløsning.

 

Om du skal ha to skjermkort av forskjellig modell så må du hvertfall passe på at de er enten Nvidia eller ATI; ikke begge.

 

Ja, tenkte to Nvidia. Alternatvit så kunen jeg jo kjøpt 2X 275 eller 2X 260 i SLI. Da får man vel totalt mulighet for 4 skjermer?

Lenke til kommentar
Nei med SLi påskrudd så får du bare 2x skjermer, dette er en kjent begrensning, tror også den gjelder for Crossfire.

Med flere enn 2 skjermer så må du over på flere skjermkort, enten dobbeltkjerne kort med SLi eller CF skrudd av, eller 2x skjermkort.

 

Ok, takk for info:) Da blir det to skjermkort som ikke står i SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...