Gå til innhold

Tastaur på K750 reagerer ikke


Anbefalte innlegg

Har levert inn en K750i til verksted gjennom butikken, og Deltaservice skal ha kr 744 pluss moms for å reparere den, fordi jeg kjøpte den i 2006 og da var garantiperioden to år, derfor dekkes den ikke av reklamasjonen, i følge butikken.

Mobilen lå oppå et skap i fred og ro men da jeg skulle ringe en kompis virket kun 0-er tasten. Tenkte først at en restart, ut med batteri og for sikkerherhets skyld simkort med det samme ville gjøre susen. Der tok jeg feil for jeg fikk bare tastet inn det ene sim-kort nummeret som var 0. De andre tastene reagerte ikke så jeg kom meg ikke inn på mobilen.

 

Nå har jeg vært i lange diskusjoner med butikken, og for å gjøre en lang historie kort, så er telefonen nå returnert butikk, ureparert. Jeg ville ikke betale nærmere 1000 spenn for å få den reparert, selv om jeg er veldig fornøyd med mobilen ellers og kunne godt tenkt meg å ha den som en reservemobil. Har innsett at jeg måtte kjøpe meg en ny i mellomtiden.

 

Jeg har aldri skrudd noe særlig på telefoner, men vurderer å åpne den for å mulig å kunne se hva problemet er. At nullertasten virker men ikke de andre vil muligens ikke være sånn tydelig å se grunnen til, så derfor håper jeg at noen her inne har såpas mekkeerfaring at de kan komme med noen tips. Kanskje noen har peiling på hva problemet kan være også?

 

Det er ikke snakk om fukt eller slagskader bare så det er sagt. Tips og innspill mottas med takk

 

 

smeck

Endret av smeck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får be de sende den tilbake og få fikset den gratis. Sålenge det ikke er din feil at den er ødelagt så har du 5års reklamasjonsrett på mobil.

+1

 

Det var oppe til stortinget for noen år siden, da ble det vedtatt at mobiler skal holde fem år. Ikke akkurat markedsstrategien til selskapene, men du har krav på å få det fiksa...

Lenke til kommentar

De fem årene har jeg også brukt som argument når jeg har diskutert med butikken, men de sier at loven om fem års reklamasjonrett på mobiler kom etter at jeg hadde kjøpt mobilen, og at loven ikke har tilbakevirkende kraft.

 

Kontaktet derfor forbrukerrådet og de sier at loven om fem år kom før jeg kjøpte mobilen (03.02.06), og at jeg derfor har loven på min side.

 

Da jeg leverte inn mobilen, sa han i servicemottaket hos butikken ingen ting om at datoen for rekjamasjon var utgått, selv om han fikk kjøpskontrakten og lett kunne lest seg til kjøpsdato. I stedet for, noterte han feil nummer som jeg ville kontaktes på når mobilen var ferdig (selv om jeg for sikkerhets skyld ga han både mitt og damas nummer som det var mulig å nå meg på).

 

Rusultatet av dét, ble at jeg aldri hørte noe fra verksted eller butikk, og jeg måtte selv ringe etter tre uker for å etterlyse mobilen. Da fortalte de at det ville koste kr 744 pluss moms for å få den reparert fordi at keklamasjonstiden var utgått. Men de lovet å ringe meg opp igjen, men jeg hørte ingen ting. Etter to-tre dager ringte jeg butikken på ny, og måtte fortelle hele saksgangen og historien én gang til, til en ny person. Da ble jeg for andre gang lovet at de skulle se på saken og ringe meg opp igjen. Dagene gikk, men ingen kontaktet meg, og for tredje gang var det meg som måtte ringe dem.

Etter å ha fortalt saksgangen for tredje gang til enda en ny ansatt var det heldigvis denne gangen en våken sjel som oppdaget at de hadde notert feil tlf.mummer på meg og at det var grunnen til at jeg aldri hadde fått sms fra verksted eller tilbakering fra butikk.

"Endelig" tenkte jeg, da også han lovet å se på saken igjen og ringe meg tilbake. Men tror dere at jeg fikk noen telefon fra butikken? Ikke denne gangen heller, selv med rett tlf.nummer.

Etter en uke ringte jeg for ente gang butikken, og fikk beskjeden om at loven om 5 års reklamasjon var laget etter at jeg kjøpte mobilen og at den ikke hadde tilbakevirkende kraft. Og siden de ikke hadde fått svar på sms-ene de hadde sendt meg, var nå telefonen returnert butikk. Ureparert :dontgetit:

Jeg kontaktet forbrukerrådet ang reklamasjonsloven, og de kunne fortelle at det butikken påsto var direkte feil. Loven om fem år var laget før jeg kjøpte telefonen.

 

Med den nye infoen fra forbrukerrådet dro jeg i dag til butikken for å prøve å forklare hvordan lovene i Norge på dette området fungerte. Beskjeden jeg fikk var at nå var plutselig mobilen returnert til Deltaservice for å "sjekkes" på ny. (Forhåpentligvis for å gjøre det de er lovpålagt)

I starten påsto de (Deltaservice/butikk) at mobilen ikke ville bli reparert gratis, fordi garantiperioden var utgått, men nå vil de vel gjerne se om de kan finne en annen grunn til at jeg må betale for reparasjonen, siden de ikke kan bruke det første argumentet lengre. Eller kanskje de har innsett realitetene og gjør det de plikter. Nemlig reperasjon uten kostnader, innenfor reklamasjonstiden.

Har handlet en god del varer fra den butikken tidligere, hvis de nå finner en ny årsak til at tastene ikke reagerer for å slippe å holde seg til forbrukerlovene, så har jeg handlet min siste vare i den butikkenkjeden.

 

 

smeck

Endret av smeck
Lenke til kommentar

Takk for oppbacking på "riktige reklamasjonsrettigheter/lover, til 2mmy91 og FlinkeFreddy. Dere ga meg ny giv på å stå på krava, når jeg hadde rett til det som mobilkjøper/eier.

 

Det dere sier er jo det riktige. Takk :yes:

 

 

smeck

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...