Gå til innhold

Hva slaks jobb kan man få som 16åring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobber på en kiosk der vi nettopp har hatt en 16-17(fyllte mens han jobbet der, litt uvensentlig kanskje ;)) åring ansatt som tilskudd igjennom NAV, noe som betyr gratis arbeidskraft for Sjefen vår (Noen til å arbeide gratis, så han slipper å betale lønn for den personen som ellers skulle tatt den vakta, (litt surt for oss som faktisk vil ha flere timer, men nå er det no sånn at det er penger som får jorda til å gå rundt)) Han kunne jo selvfølgelig ikke stå alene, så det var alltid noen andre der sammen med han.

 

Så du kan høre med det lokale NAV kontoret om å få til en sånn avtale med en kiosk eller lignende, men husk for all del at om du får en slik avtale så for all del gi 150% av deg selv !!! (Noe han som jobba til oss absolutt ikke gjorde, så etter at avtalen med NAV gikk ut, typisk 3-4 mnd. så fikk han ikke fortsette)

Lenke til kommentar
Jeg var 16 år da jeg begynte på Statoil. Du kan vel gå å høre på en bensinstasjon. Godt betalt, og veldig lett jobb.

Så har man det med tobakkssalg, riktignok lov for en 16 åring å selge tobakk under tilsyn (verre med alkohol), men er mange som ikke ansetter folk under 18 uansett.

 

Ikke lov i det hele tatt.

 

Behandling av pengemidler = 18 års aldersgrense, mange som driter i den regelen, men det er strengt forbudt.

Lenke til kommentar

Det er dessverre vanskelig å få jobb i den alderen der. Mange som får gode jobber, får det pga at de kjenner noen som driver en butikk, feks.

Hva slags interesser har du, da? Liker du feks klær, kan du prøve å få deg jobb i en klesbutikk. Ellers ser jeg at det ofte er ganske mange unge som jobber i spill- og musikkforretninger. Det er kanskje et alternativ? Utover det og matbutikker, er det nok stort sett drittjobber å få. Du vet, fiskemottak, vasking...

Lenke til kommentar
Jeg var 16 år da jeg begynte på Statoil. Du kan vel gå å høre på en bensinstasjon. Godt betalt, og veldig lett jobb.

Så har man det med tobakkssalg, riktignok lov for en 16 åring å selge tobakk under tilsyn (verre med alkohol), men er mange som ikke ansetter folk under 18 uansett.

 

Ikke lov i det hele tatt.

 

Behandling av pengemidler = 18 års aldersgrense, mange som driter i den regelen, men det er strengt forbudt.

Eh? Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Jeg var 16 år da jeg begynte på Statoil. Du kan vel gå å høre på en bensinstasjon. Godt betalt, og veldig lett jobb.

Så har man det med tobakkssalg, riktignok lov for en 16 åring å selge tobakk under tilsyn (verre med alkohol), men er mange som ikke ansetter folk under 18 uansett.

 

Ikke lov i det hele tatt.

 

Behandling av pengemidler = 18 års aldersgrense, mange som driter i den regelen, men det er strengt forbudt.

Eh? Hvor har du det fra?

 

Sjefen min ;-)

Lenke til kommentar
Jeg var 16 år da jeg begynte på Statoil. Du kan vel gå å høre på en bensinstasjon. Godt betalt, og veldig lett jobb.

Så har man det med tobakkssalg, riktignok lov for en 16 åring å selge tobakk under tilsyn (verre med alkohol), men er mange som ikke ansetter folk under 18 uansett.

 

Ikke lov i det hele tatt.

 

Behandling av pengemidler = 18 års aldersgrense, mange som driter i den regelen, men det er strengt forbudt.

Eh? Hvor har du det fra?

 

Sjefen min ;-)

Tviler på at han vet lovene da ;) . Ingen god kilde i hvert fall da jeg ikke kan bedrive kildekritikk på ham.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Tviler på at han vet lovene da ;) . Ingen god kilde i hvert fall da jeg ikke kan bedrive kildekritikk på ham.

 

Hvorfor forbinder du HAN med sjef?

 

Nei, HUN er butikksjef og har laaang erfaring.

 

Hva du tror og mener er ikke opptil meg, og bryr meg ikke i det minste heller.

 

Fordi kvinner skal stå på kjøkkenet.

 

 

:!:

 

Lenke til kommentar
Hvis du er flink til å skrive kan du sikkert få jobb i lokalavisa.

 

Jeg jobber på hydro, er under 18 og får selge tobakk når det er en voksen tilstede. Enten det er lov eller ei, alle følger tydeligvis ikke loven om at det ikke er lov.

 

Folk flest har ein tendens til å gi blanke i den regelen. På bydga er de vel minstre strenge enn dei i Oslo. Kvifor vet eg ikkje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...