Gå til innhold

Har noen her blitt tatt for ulovlig nedlastning?


Anbefalte innlegg

Jeg har en venn, som heter Skybert..

 

Skybert begynte å bruke internett til å laste ned filmer, spill, musikk, software etc. mot slutten av 90-tallet. Skybert har gjort dette siden, og har aldri kjøpt et eneste album, software eller spill i butikken eller over nett. Skybert har derimot kjøpt et par filmer via filmdeal til Peppes og Dollys Pizza.

 

Skybert har helt sikkert nedlastet noen titalls terra med tyvgods over nettet, vil jeg tro iallefall, ikke det at jeg vet noe.

Guess what..?

 

Skybert har aldri hørt noe fra sin nettleverandør, eller tidligere leverandører. Aldri noe fra MPAA eller RIAA. Aldri noe fra noen.

Så om man ser på Skybert - er det helt sikkert ingen grunn til å uroe seg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har vært uploader på flere profilerte sider gjennom mange år, og har garantert passert 100tb grensen for lenge siden. Jeg har kun fått en mail for ca. 4 år siden om en film jeg delte på en åpen side. Når jeg spurte hvor de hadde fått mailen min fra ble det plutselig stille :)

 

Det er minimal risikio involvert med mindre du er den som produserer materialet opprinnelig. Altså den som filmer på kino, cracker spill, programmer o.l. ( Eller bor i USA selvfølgelig. ) Jeg har kun hørt om 2 personer som har fått gjennomgå, ene var med Max Manus og andre var med Pitbull.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jeg er kun på lukkede trackere i tillegg, kanskje sikkerheten ikke er så mye større( høy over alt).

Hvis man er ofte på public trackers og er en aktiv upploader vil du nok få en del brev og emails, og er man på diverse lukkede trackers kan man fort bli dratt med i dragsuget når siden blir tatt. Derimot sider som f.eks. TB kjører med falsk peer liste full av tilfeldige IP-adresser, noe som falsifiserer det som bevis i en eventuell rettssak. ( Ikke at jeg tror man blir dratt til retten her i Norge, men blir man det er man trygg. )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Jeg hater når man betaler i underkant av 200,- kr for en DVD, og alt man får igjen for det er masse reklamer som man ikke kan gå over. Hvorfor skal det være reklamer på noe jeg har betalt for? Og hvordan skal dette på noen måte få meg til å ville kjøpe DVDer, når jeg kan få dem gratis, ferdig i løpet av 20 minutter og reklamefrie?

Lenke til kommentar

Tja, du betalar ju för tågbiljetten också, och nog finns där väl reklam på tåget också?

 

Vi slipper inte ens reklamen i våra egna hem.

Der velger du selv om du vil se på det eller ikke. Hadde derimot reklamen hengt over alt og dekket så du ikke får sett ut hadde jeg klaget på det også.

På en DVD du kjøper selv får du ofte advarsel om at piratkopiering er forbudt ( Noe pirater ikke får se. ) og trailere for kommende filmer. ( Noe pirater ikke får se. ) Selvfølgelig kan ikke noe av dette skippes, du er tvunget til å se på det.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...