Gå til innhold

Problemer under installasjon av XP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter på en kamerats PC for øyeblikket, og etter et uheldig virus eller noe lignende kan systemet nå ikke kjøre NOEN .exe filer. INGEN. Men, til tross for dette, kan vi klikke på Startmenyen, og velge IE derfra. Velge IE.exe fra mappen sin fungerer ikke nei.

Vi får bare masse feilmeldinger om at systemet ikke finner fila i den banen/mappen hvor fila ligger. Derfor har vi bestemt oss for å reinstallere. Hovedkortet støtter å boote fra CDen, og CDen vi bruker har jeg personlig installert XP fra over 50 ganger. Men, PCen stopper på "Searching for boot-something on CDROM" og vil ikke boote.

Så, jeg skal prøve å laste ned bootdisks fra www.bootdisk.com, men sida er nede eller fungerer ikke her. Så drar jeg til MS.com, og der kan jeg laste de ned. Som .exe fil! Og den ville seff ikke kjøres når jeg hadde lastet den ned.

Så nå sitter jeg her og vet egentlig ikke hva som er galt eller hvordan fikse det.

Noen som vet råd...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel reinstallering er nok lurt, men sjekk i BIOS på prioriteringen på oppstart av enheter, sett ideelt CD-Rom øverst, slik at en evt. cd blir bootet først.

Skrevet

Kan du åpne boot-exe-fila ved å dra den til WinZip?

Dersom du ikke får boota fra CD-ROM (f.eks. hvis spilleren er gørgammal, eller ikke funker av en eller annen grunn), kan du jo eventuelt kopiere over hele CD-en til en annen harddisk-partisjon, eller en annen harddisk, hvis noe av det er tilgjengelig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...