Gå til innhold

Tråden for post-apokalyptiske teikneseriar


Anbefalte innlegg

inspirert av tråden om post-apokalyptiske filmar, tenkte eg det kanskje var greit med ein tråd for teikneseriar i samme sjanger.

Idag leste eg faktisk min første pa-teikneserie; DMZ - on the ground :) likte den veldig godt, men var litt korte historiar/enkel historie til tider.

 

 

Anbefalingar frå tråden: (linker til posten som nevner serien)

DMZ

Psyren (manga, shonen), Wikipedia

20th century boys (manga), Wikipedia

Simon fra floden (Simon de Fleuve), Wikipedia

Y: the last man, Wikipedia, heimesida

Tank girl, Wikipedia, heimesida

Ulvetid (var forøvreg eit svar til denne), Wikipedia

Hombre, Wikipedia

Jeremiah, Wikipedia

Logan den Eldre (wolverine), Wikipedia, heimesida

 

Delvis PA:

V for Vendetta, Wikipedia

Watchmen, Wikipedia

Akira (manga), Wikipedia

 

diverse:

PA håndbok

 

Dersom du lurar på kor du skal kjøpa desse teikneseriane, kan du sjekka din lokale outland-butikk (eller på nett), eller kanskje ei brukt-bu, der er det faktisk ein del skattar :)

Endret av Alliha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
inspirert av tråden om post-apokalyptiske filmar, tenkte eg det kanskje var greit med ein tråd for teikneseriar i samme sjanger.

Idag leste eg faktisk min første pa-teikneserie; DMZ - on the ground :) likte den veldig godt, men var litt korte historiar/enkel historie til tider.

JAAJAJAJAJAJA! Endelig! Jeg er helt hekta på alt som har med Post-Apokalypse å gjøre :D

 

Elsket DMZ, kjøpte bok nr.2 nå i helgen. Kjøpte også nr.1 av en hardcover sammlebok med Y: The last man. er den bra?

Lenke til kommentar

De ble gitt ut på (norske) SEMIC forlag for noen år siden. Jeg vil tro at det er relativt lett å komme over de hos brukthandlere eller på nettet. Mulig det finnes noen som sitter på et lager også. Jeg er desverre ikke nok involvert i tegneserier for tiden til å gi bedre info.

Lenke til kommentar
Y: The Last Man er en fantastisk tegneserie, om enn ikke typisk post-apokalyptisk.

Som sagt, jeg har kjøpt sammlebok 1. Gleder meg. Men skjønte ikke helt hva det handler om?

 

Simon fra Floden (Simon du Fleuve).

 

 

edit: byttet rekkefølge på bildene

 

Vet du om et sted man kan fa kjopt disse?

Ja, jeg har lett hele nettet rundt og fant bare 2 av de på Fransk. Jeg vil ha den engelske utgaven, og om det ikke er mulig vil jeg ha den norske.

Lenke til kommentar

Skal sjekke ut The Last Man hvis jeg kommer over det. Har likt det meste jeg har lest på Vertigo før.

 

Jamie Hewlett's Tank Girl er bør jo også nevnes, siden det er en rimelig legendarisk PA tegneserie.

 

post-82028-1246830960_thumb.jpg

 

tankgirl.jpg

 

Jamie Hewlett har en sinnsykt kul strek synes jeg. Serien er til tider ganske surrealistisk, med mye svart humor. Samme fyren som har laget Gorillaz vidoene, etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg har selv hele norske simon fra floden serien, har lest den mange ganger helt fra jeg var liten. Og jeg kin si at den er meget bra.

Lenke til kommentar

Tror jeg begynner på Y: The last man i kveld, gleder meg. Skal kjøpe tank-girl neste gang jeg er i Bærum.

 

Edit: Du'h, vi har jo helt glemt å nevne V for Vendetta og Watchmen!

 

Edit2: Kan ikke trådstarter lage en liste over PA-tegneserier, slik som førsteposten i PA-Film tråden?

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...