Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Grunn til å klage på eksamenskarakter?


Anbefalte innlegg

Eg hadde muntlig eksamen i spansk (går på vgs) for noen dager siden. Der fikk eg 3. (Eg har 6 i standpunkt). Heile eksamen min blei ødelagt pga desse "fantastiske" skulepc'ene som vi har.

 

Det som skjedde var at når eg sku slå på pc'en og ha ppt presentasjon, så tok pc'en utrolig lang tid å slå seg på (Det gjer alle skulepc'ene). Eg hadde ikkje moglegheita til å ha den på når eg kom inn pga. batteriet på dei fleste skulepc'er er slik at dei er nødt til å være tilkoblet ein strømkilde, eller slår dei seg av. Dette tok litt tid med å slå den på. De spurde om eg hadde ppt'en (powerpointpresentasjon) på minnepinn, og eg forklarte at denne var ufullstendig, og vist vi bare ventet 1 min ville pc'en være klar. De gav meg 1/2 min, og så sa de at vi nesten måtte begynne. Det første til at eg måtte bruke min ufullstendige ppt, noe som igjen førte til at eg ikkje viste kva som kom etter kvart lysbilde, og det førte til at eg mistet konsentrasjonen og blei veldig forvirret. Når eg hadde hatt presentasjon i 1/2 minutt så var pc'en min klar (som eg hadde sagt tidligare). Men eg fortsatte med den ufullstendige presentasjonen.

 

Synest dere eg bør klage? Den 3'aren kommer til å ødelegge heile snittet mitt, med tanke på at det er over 5.

Man kan jo bare klage på tekniske feil under muntlig eksamen, og dette er klart ein teknisk feil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd at de stressa deg.

 

Har ikke peiling på regler når det gjelder klaging på muntlig, men klag hvis du ikke har noe å tape på det. Ellers ville jeg meldt meg opp som privatist til høsten.

 

 

Uansett om eg hadde hatt det som privatist til høsten ville karakteren stått der. Dette er trekkfag. Karakteren til høsten ville vorte byttet ut med standpunkten min.

Lenke til kommentar

Hva gjelder ungdomsskolen er det i alle fall slik at man skal kunne fremføre selv om det tekniske systemet svikter (du skal ha backup på eksempelvis lysark, og kunne fremføre på tavla). Virker som en veldig kjip situasjon, og for meg virker det ikke som at dette går under kategorien "formelle feil", men du kan jo prøve...

Lenke til kommentar

Dette er neppe gyldig grunn til å klage, da det ikke er feil fra sensorens/eksaminatorens side. Hvorfor kunne du ikke ha den ferdige PPT-en på minnepennen?

 

I tillegg er det vel ikke noe krav om å få bruke lysbilder heller. Den tekniske feilen her lå i tillegg på din side, ikke eksaminatorenes.

 

Du kan for all del klage, men den vil nok bli forkastet.

Lenke til kommentar
Dette er neppe gyldig grunn til å klage, da det ikke er feil fra sensorens/eksaminatorens side. Hvorfor kunne du ikke ha den ferdige PPT-en på minnepennen?

 

I tillegg er det vel ikke noe krav om å få bruke lysbilder heller. Den tekniske feilen her lå i tillegg på din side, ikke eksaminatorenes.

 

Du kan for all del klage, men den vil nok bli forkastet.

 

Vi var nødt til å lage ppt-presentasjon. Det stod på oppgåva vi fikk til eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...