Gå til innhold

CD-brenner vil ikke gjenkjennes av Nero


Anbefalte innlegg

...eller noen andre programmer såvidt jeg skjønner. Det er en Aopen CRW5224, med på kjøpet fulgte en Nero-versjon som fungerte før jeg måtte formattere.

 

Når jeg skulle legge inn på nytt klarte jeg ikke å finne Nero-cd'en, så jeg fant en eldre versjon (5.5.0.4). I "Choose recorder"-lista kommer ikke brenneren opp (det gjør bare "Image Recorder"). Det skal vel ikke ha noe å si at brenneren er mye nyere enn Nero? Blir jeg virkelig nødt til å drive opp en nøyaktig lik Nero-distribusjon for at det skal funke å brenne igjen?

 

CD-brenneren står som slave på for harddisken (er ingen andre IDE-enheter), og gjenkjennes i Windows (2000), riktignok kalles den "DVD-/CD-ROM-stasjon" og ikke brenner men det er vel det vanlige. CD-ROM-delen av den virker som vanlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brillefint, det funket. Nå gjelder det bare å få brenneren til å slutte å si "burn process failed" hele tiden, så blir det bra.

 

Visst brenneren er ny så kan det være en ny Firmware (vær forsiktig når du flasher brenneren, les alt du kan lese nøye!) til brenneren som fikser nylig oppdagede problem på hjemmesiden til Aopen. Ellers kan det bli problemer visst du brenner fra en harddisk eller CD-ROM som er på samme IDE kabel som brenneren.

Lenke til kommentar

Ja det er mulig det er det som er problemet. Men det går desverre ikke å sette den på en annen IDE-kabel- av en eller annen merkelig grunn takler denne maskinen bare enheter på den ene IDE-kabelen (en ekstra harddisk på den andre kabelen eller bytte over brenner til den andre = "D: er ikke tilgjengelig" i Windows).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...