Gå til innhold

iPhone hos Telenor


Anbefalte innlegg

HEi!

 

Har sett litt på iPhone i det siste (blant annet) og ser at man kan få kjøpt en hvit iPhone 3G 16GB for 2499,- med Superpluss, 129,- mnd. Det er oppgitt at minste totalpris er 4047,-. Dette er jo absolutt en overkommelig pris for en hvit 16GB, men er det mulig å kjøpe dette og bruke One Call istedet, og bare la de faste utgiftene (129,- mnd) gå for seg selv? Eller er man NØDT til å bryte abonnementet og betale bruddgebyr for å få låst opp til andre abonnement?

 

Isåfall, hva er bruddgebyret egentlig? Eventuelt, går det an å kjøpe den med abonnementet, åpne den "ulovlig" og deretter bruke One Call?

 

PS: http://nettbutikk.telenor.no/ProductSubscr...ETELENOR.NO16GW

Endret av illmatic.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok bedre utav det å betale brudgebyr og så skaffe et OneCall abonnement.

 

Jeg vet ikke hva bruddgebyret er, men du betaler månedsavgiften for 12 måneder + litt til. Det skal ikke overstige totalprisen på 4047,-

 

Du kan som du sier bare la abonnementet gå og låse den opp for bruk med andre abnonnement. Men jeg vil tro dette blir dyrere. Du kan jo bare ringe inn og høre hva det vil koste deg.

Lenke til kommentar

Hvis du først skal kjøpe telefonen men ikke klarer å bruke en av operatørene som selger den, så må du avbryte abonnementet eller avtaletiden for å få låst opp telefonen. Det finnes muligheter for å bruke den med SIM-kort uten å gjøre dette først, men jeg ser ikke helt grunnen til dette, for totalprisen vil bli omtrent den samme uansett.

Lenke til kommentar

Telenor lar deg låse opp telefonen gratis så lenge du kjøper den med et abonnement med binding. Dette er det kun telenor som gjør, og vi elsker dem for det. Bruddbegyret er høyere enn totalprisen på et år med superpluss, så det lønner seg ikke og bryte bindingen her.

 

Kjøpt telefon med abonnement, ring telenor og si at de skal låse den opp, legg telenor sim-kortet under senga, og bruk den med onecall.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+432
Telenor lar deg låse opp telefonen gratis så lenge du kjøper den med et abonnement med binding. Dette er det kun telenor som gjør, og vi elsker dem for det. Bruddbegyret er høyere enn totalprisen på et år med superpluss, så det lønner seg ikke og bryte bindingen her.

 

Kjøpt telefon med abonnement, ring telenor og si at de skal låse den opp, legg telenor sim-kortet under senga, og bruk den med onecall.

Beklager å bumpe en gammel tråd, men: Jeg ser ikke helt poenget med å la være å bruke superpluss når man uansett betaler for det? Da kommer jo bare OneCall-utgiftene i tillegg?

 

Forøvrig så lurte jeg på om noen kunne fortelle meg hva bruddgebyret er, vurderer å gjøre det selv når 3GS kommer.

Lenke til kommentar
*

Beklager å bumpe en gammel tråd, men: Jeg ser ikke helt poenget med å la være å bruke superpluss når man uansett betaler for det? Da kommer jo bare OneCall-utgiftene i tillegg?

*

Vel, jeg ser ikke poenget med og bruke SuperPluss som har høye ringepriser når man kan bruke andre abonnementer som er billigere. Tenkt deg at du har f.eks en telefon som koster 1 kr med SuperPluss, og 1 kr med FriHet. FriHet koster 199,- i månden med binding, SuperPluss koster 129,- Du velger da sefølgelig å kjøpe med SuperPluss, som gir lavest totaltpris, og så kan du ha FriHet ved siden av som du bruker til og ringe med som har lavere ringepriser, og uten måndes pris. Blir som du får et FriHet abonnement med SuperPluss måndespris.

*

Forøvrig så lurte jeg på om noen kunne fortelle meg hva bruddgebyret er, vurderer å gjøre det selv når 3GS kommer.

Bruddbegyret på SuperPluss er på 2400 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...