Gå til innhold

Ny pc til 10K ser det greit ut?


Anbefalte innlegg

satte sammen en egen versjon av komplett sin Gamer i05 pc.

Ser oppsettet bra ut? vil jeg kunne spille de nyeste spillene?

er ikke helt med på dagens hardware, ting går så fort fram.. :p

 

Varenr.: 334490

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 8 OEM Vista kompatibel

CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD,

Støtsikker PC-eske

Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm,

Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv,

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz,

XFX GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA

Samsung DVD±RW burner, SH-S223B

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

Corsair TWIN2X PC6400C4DHX DDR2 4GB KIT

Seagate Barracuda 7200.11 1,5TB,

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Logitech X-210 2.1-Speakerset

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Lagerstatus: 1 stk. på lager

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til spill, så er det mulig å få bedre ytelse for 10.000 kroner.

GeForce GTS 250 er ikke et dårlig skjermkort, men heller ikke direkte tilsiktet til Gaming.

 

Du har til eksempel pakkene Enthusiasts choice eller Lanparty SLI

NOTER:: Brukeranmeldelsene du leser under disse kan du ta med en klype salt. På slike pakker pleier Komplett ofte å bytte deler, slik at det meste av anmeldelsene vil ugyldiggjøres. Til eksempel på Enthusiasts choice, så har både skjermkort og kabinett blitt endret etter at anmeldelsen ble skrevet. Kabinettet Antec P183 har ikke vært til salgs i mer enn noen få uker. Mye av det samme gjelder oghså med Lanparty SLI, her har også kabinett og skjermkort blitt byttet ut etter siste anmeldelse er skrevet.

Når det gjelder OS. Ville jeg lastet ned Windows 7 RC og brukt dette til Win7 blir lansert i butikkhyllene.

 

Jeg selv ville sett på Lanparty SLI. Du har også da penger overs til å kjøpe en god spillmus/tastatur og et sett gode høytalere.

Lenke til kommentar
hm ja.

hva er best da? 2 skjermkort i SLI eller ett standalone? jeg vil anta 2 skjermkort er bedre.

eneste forskjell er vel HK og skjermkort, prosessoren er jo tilnærmet lik.

Får ikke SLI på et P45-hovedkort. Kun Crossfire, AMD/ATi sin variant av to skjermkort på ett hovedkort. Ytelsen kan bli bedre med to svakere kort istedetfor ett kraftig, men det er ofte mer teknisk krøll ved bruk av to skjermkort... Noe man bør vurdere... Syns det er tåpelig å kjøpe to skjermkort på én gang. Men som fremtidig oppgradering er det en smart og ganske billig løsning. Men ville overhodet ikke vurdert den løsningen fra starten av. Da har man ingen oppgraderingsmuliget senere (bortsett fra å kaste gamle skjermkort og kjøpe nye..)

Lenke til kommentar

En gang til: Du kan IKKE ha SLI på det hovedkortet som er listet øverst i posten her. Altså IKKE TO nVidia skjermkort. Du kan ha to ATi skjermkort. Det er en ganske stor forskjell på SLI og Crossfire, ihvertfall lisensmessig.

 

Personlig ville jeg vurdert ATi4890 fremfor 2stk 4850, mest pga plass, støy og varme. Antar to skjermkort utvikler mye mer varme og støy enn ett.

 

Også ville jeg seriøst vurdert å droppe Windows Vista. Win7 RC er ute nå, gratis frem til neste sommer. Da har du god tid til å kjøpe en lisens til det når det slipper. Litt bortkastet å blåse bort 1000kr på en Vistalisens nå, når den mest sannsynlig går i søpla om 4mnd.

Lenke til kommentar

Hadde heller valgt delene seperat.. Fant ut at det var billigere faktiskt noen plasser...

 

Kanskje du burde gå på Phenom II X4 955 (eller 945) prossessor istede? ganske saftige priser nå på AMD sine prossessorer nå :D

 

Og ytelsen er nesten det samme og...

 

jeg hadde tenkt på dette faktisk (pris uten OS) og ville tatt antec 900 istede for kabinettet som jeg valgte:

 

1500 Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Socket-AM3

1900 HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5

2000 AMD Phenom II X4 945

900 Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

300 Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

750 Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9

500 Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

950 NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue

 

 

8750 kr

Endret av bigggan
Lenke til kommentar
Hadde heller valgt delene seperat.. Fant ut at det var billigere faktiskt noen plasser...

 

Kanskje du burde gå på Phenom II X4 955 (eller 945) prossessor istede? ganske saftige priser nå på AMD sine prossessorer nå :D

 

Og ytelsen er nesten det samme og...

 

jeg hadde tenkt på dette faktisk (pris uten OS) og ville tatt antec 900 istede for kabinettet som jeg valgte:

 

1500 Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Socket-AM3

1900 HIS Radeon HD 4890 1GB GDDR5

2000 AMD Phenom II X4 945

900 Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

300 Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

750 Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9

500 Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

950 NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue

 

 

8750 kr

 

 

Jeg synes trådstarter hadde lite verdi for pengene i sitt oppsett. For 10.500 kr fikk jeg

 

i7 920

6 gb ddr 3 minne 1800 Mhz med bra timing

Asus P6T SE x58 hovedkort (et av markedets beste vil jeg tro)

Greit Antec ATX kabinett

OCZ strømforsyning på 700 W (lavt støynivå)

Trådløst nettverksort som støtter XP og Vista av type D-link

500 GB 7200 rpm hdd

Trådløs tastatur og mus

XFX 285 GTX skjermkort 1 GB DDR3

 

 

Akkurat innstallert os og noen spill så NÅ skal det testes! Kan anbefales komponentene på det sterkeste. Veldig bra kvalitet og lett å sette sammen. Dersom interesse for helt spesifikk angivelse si fra, så kan jeg lete frem.

Lenke til kommentar

Gå for PC2 med i7, men kjøp riktig ddr3 RAM, ddr2 passer ikke. Og legg til noen hundrelapper for skjermkortet - gå for 4870 helst med 1 GB eller GTX260 - mye å tjene. tror ikke du trenger 750 watt PSU og jeg ville heller valgt Antec P183 kabinett fordi det er veldig bra på kjøling og dermed indirekte støy.

Lenke til kommentar

Hva skal du egentlig med denne tråden? Snakke med deg selv? Ja jeg er kanskje ironisk men du har ikke vurdert noen av innspillene i tråden, men bare fortsatt i din egen verden. Noe har du endret men hovedpoengene har falt ut.

 

Fullt ut tillatt selvsagt og man får ofte best svar fra seg selv, men hvorfor inne her?:)

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Hva skal du egentlig med denne tråden? Snakke med deg selv? Ja jeg er kanskje ironisk men du har ikke vurdert noen av innspillene i tråden, men bare fortsatt i din egen verden. Noe har du endret men hovedpoengene har falt ut.

 

Fullt ut tillatt selvsagt og man får ofte best svar fra seg selv, men hvorfor inne her?:)

faktisk har jeg gått helt vekk fra mitt opprinnelige opplegg, så ja jeg har hørt på folk.

 

altså, først var det mitt lusne forslag, så fikk jeg tips om noen ferdig sammensatte pakker.

så fikk jeg tips fra deuzxx.

akkurat nå ser jeg på bruthal sitt forslag. satt sammen noe jeg tror vil funke bra, men som sagt er jeg ikke så mye inn i hardware, selv om jeg har lært litt mer de siste dagene :p

vil høre at det virker greit og at det vil funke før jeg bestiller noe på 10 laken liksom.

så nå står jeg på P6t Socket-1366, ikke den SE. og et GTS 250 1gb siden det er det som er på lager, men vil ikke bestille før jeg er sikker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...