Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få CD-spilleren til å skru seg av når bilen blir skrudd av

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Det har seg sånn at jeg har koblet min Pioneer DEH-4000UB. Men når jeg slår av bilen fortsetter CD-spilleren å funke. Hva skal til for å få CD-spilleren til slå seg av sammen med bilen.

Når jeg kobler fra "blå-hvit-ledning" fra "gul-batteryledning" slår spilleren seg av med bilen, men da mister jeg instillingene for spilleren for hver gang jeg slår av bilen. Sånn jeg har hatt det de siste 6 månedene...

Er 2 strøm ledninger fra spilleren, og 1 ledning fra bilen som er koblet sammen, altså tre ledninger. Banansko eller hva det nå heter.

Har vel noe med 12v konstantstrøm å gjøre...?

Noen som har peil på dette området?

Endret av Singh tha king
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha 3 "strøm" ledninger som går inn på spilleren, det er mulig fargene er annerledes på din spiller, men sånn som dette pleier det å være:

1 litt tykk rød = skal ha 12V hele tiden

1 tynnere rød som kanskje står mem eller batt= skal ha 12V hele tiden, ellers mister du innstillingene

1 gul som kanskje står ignition på = strøm fra når du har tenning på.

Du har bare 1 strømledning som kommer "fra bilen" ? Du skal ha 2, en som du får +12V på når du har tenningen på som kobles sammen med ignition kabelen på spilleren, og en med +12V hele tiden som kobles sammen med + inn og mem kablene.

Hadde vert lettere med et bilde eller 2 :)

Skrevet

Det skal være 2stk 12V + ledninger, fast strøm og strøm fra tenning.

Gul kabel fra spilleren skal ha fast/konstant strøm fra batteri (husk sikring!)

Rød kabel skal ha strøm fra tenning (husk sikring!)

(gul og rød kabel på spiller, hvilken farge de har i bilen kan desverre være ymse da ikke alle bilprodusenter følger standard derfor er det alltid greit å sjekke med et multimeter)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...