Jump to content
Sign in to follow this  
kraasm

Ukjent feilmelding

Recommended Posts

noen her som har den minste anelse om hva som kan forårsake denne blåskjermen:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

får den hver eneste gang jeg prøver og spille et spill av nyere dato.. begynner å bli veldig frustrerende..

Hardware er som følger:

Abit KT7a-Raid

AMD 1.4 T-Bird

512 MB Apacer SD-Ram

40 GB WD, 100 GB WD, 120 GB WD

Creative Live! 1024 Player

SMC NIC

alt av problemer jeg har hatt med pcen de siste 8 mnd har kommet etter winxp kræsjet i fjor høst... aner ikke hva som skjedde da heller.. :shrug:

har vel formatert nærmere 100 ganger nå siden den første kræsjen.. tror jeg har prøvd så å si alt tenkelig mulig for å finne feilen...

Hvilket skjermkort har du? Kan jo være at du har strømproblemer... Ikke akkurat noen ENØK-maskin du har der... :)

Kan være at strømforsyningen er gåen også. Eller hovedkortet. Eller minnet.

har testa med en aopen 250w å en chieftec 360w... har et asus gf3 kort samt et gainward gf4 ti 4200 kort.. får samma kjøret med begge... har oxo prøvd 4 forskjellige minne brikker

har nå funnet ut hva feilmeldingen peker til, den peker til en feil ved lesing av rammen

Stop message: 0x00000000A = feil ved lesing

Stop message: 0x00000001A = feil ved skriving

Vet ikke hvor ofte jeg har sagt dette ..

kjør www.memtest86.com ...

Er helt sikkert noe feil på minne eller instillinger i BIOS. Slå av shadows cache bla.

Lykke til ..

ikke utypisk med irq feil ved overclocking (overoppheting). Åpne maskinen og sjekk om ikke viften din er full av lo og støv, elelr kansje juster ned guffen på cpu å sjekk om ting funker da

En annen mulighet er at hovedkortet ditt stinker/ikke takler minnet ditt. Har problemer med samme hk og prosessor. Husker ikke minnet. Problemet her er at hk er noe møkk .. :)

Det liker ikke minnnet mitt, noe som fører til spontan reboot, irq-feil, resetting til desktop når jeg prøver å spille nyere spill...

edit:

Snakket med en på komplett og han anbefalte å enten bytte minnne, eller helst skrote hk

Jeg hadde et Abit KT7A-Raid kort. Hadde kompabilitetsproblemer med RME lydkortet mitt. Solgte HK og AMD. Skifta til det som er i min signatur. Aldri noe tull siden.

Med andre ord: kan være hk :)