Gå til innhold

Tjener jeg noe på å la de gamle brikkene sitte i?


Kane

Anbefalte innlegg

Tenkte kjøpe meg et par stk 2gb ddr2 6400. Spørsmålet er da om jeg tjener noe på å la de to gamle 1gb brikkene sitte i, eller vil de bare ta ressurser? Forøvrig er de minste brikkene minst like gode, så de vil nok ikke være flaskehalsen i evt. overklokking.

Har et abit ip35pro med en q6600, radeon 4870 og et par ssd i raid 0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg tenker rett får du vel ikke kjørt dual channel om du bruker de to 1gb-brikkene, ettersom én av 1gb-brikkene da vel må stå i slot nr 1 eller 2? Noe som er litt dumt fordi pc-en fyller opp de første slot-ene først, slik jeg har skjønt det. Vet ikke om det blir slik på alle HK.

Uansett har jeg ikke sovet på over et døgn, så kan hende jeg tenker helt på jordet her :p.

 

Men om du har 64-bit er vel 6gb mye bedre enn 4.

Lenke til kommentar
Om jeg tenker rett får du vel ikke kjørt dual channel om du bruker de to 1gb-brikkene, ettersom én av 1gb-brikkene da vel må stå i slot nr 1 eller 2? Noe som er litt dumt fordi pc-en fyller opp de første slot-ene først, slik jeg har skjønt det. Vet ikke om det blir slik på alle HK.

Uansett har jeg ikke sovet på over et døgn, så kan hende jeg tenker helt på jordet her :p.

 

Men om du har 64-bit er vel 6gb mye bedre enn 4.

 

Tanken var å sette de to nye 2gb modulene sammen i de to første slot-ene, for å sette de to gamle brikkene i de to siste slot-ene, vil ikke alt fungere optimalt da? eller?

Lenke til kommentar

På mitt hovedkort er det ihvertfall slik at jeg må sette de brikkene som skal kobles sammen i dual-channel på annenhver slot. Da blir det f.eks. 2gb-1gb-2gb-1gb for at 2gb-brikkene skal kobles sammen og det samme med 1gb-brikkene. Da vil vel den ene 1gb-brikken fylles med data før den ene 2gb-brikken, ettersom den står på slot 1 eller 2, noe som ikke er optimalt (har jeg hørt, ingen erfaring).

Endret av GW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...