Gå til innhold

Innkjøp av ny loddebolt.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen her kunne hjulpet meg litt ved å annbefale en god loddebolt.

 

Jeg har rundt tusenlappen til å avsette, og lurer derfor på om noen har noen gode valg til en (nett)buttik hvor jeg kan få noe til denne prisen(da helst inkludert porto ved nettbutikk).

 

Loddebolten skal brukes primert mot elektronikk, da også forholdsvis fin elektronikk.

 

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurte på om noen her kunne hjulpet meg litt ved å annbefale en god loddebolt.

 

Jeg har rundt tusenlappen til å avsette, og lurer derfor på om noen har noen gode valg til en (nett)buttik hvor jeg kan få noe til denne prisen(da helst inkludert porto ved nettbutikk).

 

Loddebolten skal brukes primert mot elektronikk, da også forholdsvis fin elektronikk.

 

På forhånd takk for alle svar.

 

Jeg er på ingen måte en ekspert på området så jeg vil ikke komme med noe konkret info bortsett fra å råde deg til å satse på loddebolt av merket Weller. Ellers er det bare å ta en titt på ELFA og finne frem til det som passer til deg.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en 968 varmluft-kombi og 937 standard. Eneste jeg kan si som negativt om mine stasjoner er at håndtaket blir litt varmt, men ikke ubehagelig. Bra temperaturstabilitet, grei oppvarmingstid etc.

 

En loddestasjon fra Weller kommer på noen tusen, samt spisser koster nærmere hundre kroner stykket. Weller varer en mannsalder for det er kvalitet, men jeg lodder ikke nok manuelt til å forsvare kosten.

 

Jeg har kun bestilt reservespisser fra Witec som selger dette i Tyskland. Var en enkel og grei prosess, som vanlig med netthandel.

 

2900 og 2901 er vel de samme som henholdsvis 937 og 397+ bare med blyfritt 'stempel'. Altså de mest aktuelle vil jeg tro.

 

Edit: Spissene som kommer med er veldig spisse, og gode til finelektronikk. Plukk med deg noen brede spisser samtidig, for man trenger alltid det og til kabler etc.

Endret av rozon
Lenke til kommentar

Ser ut til at Aoyue blir mer aktuelt ja.

 

Kommer dette under 1000 kroner, så slipper jeg forhåpentligvis å måtte fortolle dette gjennom et eksternt firma, som kan å ta gebyrer.

(har dårlig erfaring med bestilling fra microchip)

 

Men får ha tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...