Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vask av inside frontrute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med å få vaska frontruta uten at det etterlater seg merker i ruta som sola skinner på slik at det er nesten umulig å sjå ut ruta, lurer på om noen har noken bra tips for vasking av ruta invendig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask og tørk to ganger hvis den er veldig skitten.

Først med godt og varmt vann tilsatt en sprut zalo og en kork 7% eddik, vask godt med en klut og tørk/poler glasset tørt med en bomullsfille. F.eks gamle frottehåndklær eller sengetøy er fint til dette.

Så går du over med en glassrens som er "streak free" som f.eks Meguiar's glass cleaner. Spray på en fuktig klut, og poler tørt igjen med bomull.

Stripefritt :)

Skrevet

Er den gammel da? Veldig ripete? Hvis tilfelle, kan det være litt ekkelt å se ut når sola står på.

Jeg pleier å bruke litt ajax på våt fille, også tørker jeg av med ei avis. Funker godt det.

Skrevet (endret)
Denne er godt til å komme godt til over hele frontruta, den og godt såpevann en runde, også en runde med rent vann og ren MF klut på vaskedingsen. Husk å gå godt over hele ruta, skikkelig plagsomt å ha ren og fin rute, utenom ei lita stripe eller noe slikt. :p Endret av Larssv
Skrevet

Takk for svar, Håper vertfall eit av tipsa fungera:) kjedeleg no med den lave sola å ikkje sjå kor eg kjøyre på veg til jobb om morningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...