Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilbud fra Lyse om bredbånd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var selv på møte sist uke, har bestillt, men nå er det bare å vente å se om det er nok i nabolaget mitt som skriver under. Uansett så har vi nok ikke Lyse Bredbånd som er oppe å går før tidligst oktober... Lyse hadde ikke konkrete tall som de ville ut med, men ca 60-70% av dem som var på møtet skrev under, i tillegg til at de ringer til dem som bor i rett område som ikke er på møtet.

 

Men, ja det er gode nyheter! :D

 

edit: leste innlegget ditt litt for fort :oops:

Lenke til kommentar

Jo jeg har forstått at de bygger ut HVIS det er nok husstander som er interesserte, derfor mitt spørsmål om hvor stor del av husstandene som må skrive seg på..

 

Må man gå på møtet for å skrive seg på? eller får man tilbud om dette i posten?

Lenke til kommentar

Mener å huske at det var stod rundt 40% av husstandene i området når jeg melte interesse på nettsidene til Lyse.

 

Uansett så ble det nok interesserte i mitt område, og nå venter jeg fortsatt på at de skal grave i gata mi... :cry: Men håper at alt er på plass innen 1 måned.

 

For det har tatt litt tid, info møtet "mitt" var vel i slutten av september eller begynnelsen av oktober, og det tok noen måneder før de vedtok utbygging og ennå en måned eller to før de begynte å grave (slutten av feb./begynnelsen av mars) og skal grave fram til begynnelsen av juni.

 

Så smør deg med tålmodighet....

Lenke til kommentar

Har tolmodighet i pose og sekk jeg.. bedre sent enn aldri.. :smile:

 

Men en kjenning litt lenger borti her fikk beskjed om at alt var oppegående om 6-8 uker hos seg. DET kaller jeg kjappt om dette stemmer.

 

Forresten, disse utbyggings "områdene" gjelder dette gata, eller større områder? Tviler på om Lyse får 40% av gata mi med på dette her.. er for det meste eldre som bor rundtom her.. hehe

Lenke til kommentar
Men en kjenning litt lenger borti her fikk beskjed om at alt var oppegående om 6-8 uker hos seg. DET kaller jeg kjappt om dette stemmer.

 

Prosentdelen gjelder området (som defineres av Lyse)...

 

Hvis de skal først ha (2-3) info møter, så får folk 1-2 uker på å bestemme seg, så skal Lyse vurdere antall bestillinger, så skal de grave.... tror nok det fort går mer enn 6-8 uker da, ja...

 

Men hvis noe er på plass allerede (kabelrørene til fiberen f.eks.) så kan det jo hende 6-8 uker stemmer.

 

Men jeg gleder meg jeg også, selv om jeg "bare" skal ha 2Mbit (til å begynne med iallefall)... noen som har en gravemaskin og en asfaltskjærer til låns...? :D

Lenke til kommentar

Men en kjenning litt lenger borti her fikk beskjed om at alt var oppegående om 6-8 uker hos seg. DET kaller jeg kjappt om dette stemmer.

Har også fått beskjed om at det er oppe å går 6-8 uker ETTER at arbeidet i nabolaget er påbegynnt. Dvs ikke 6-8 uker fra det blir avgjort at det kommer til deg...

 

Tror Lyse-folkene sa at det ville gå ca 1/2 år etter møtet før det kom i hus, om det ble vedtatt at området skulle bygges ut.

Lenke til kommentar
Tviler på om Lyse får 40% av gata mi med på dette her.. er for det meste eldre som bor rundtom her.. hehe

 

Vet jo ikke hva du mener med eldre, men en bekjent her i området sa at han (og naboene) mer eller mindre kunne forutsi hvem som ikke kom til å bestille i nærheten av der han bor... skjønner?

Lenke til kommentar

Tror ikke folk må henge seg opp i det at det er mange eldre i nabolag. Mange vil over til Lyse da det er et MYE bedre enn UPC på "kabel-tv". & bedre/billigere enn TeleHor på telefon.

 

Skal huske på at en ringer gratis innen Lyses nett, & etterhvert som MANGE får Lyse så kan en spare en del penger på dette.

 

Det er jo tross alt ikke bare internett en får gjennom fiberen. & det står en pc i nesten alle hus etterhvert, samme om folka som bor der er 10 eller 60

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

:woot: Barneparkering :woot:

 

Det er vel på tide at resten av landet får seg "bredbånd" og vel. Er så lei at folk klager over at de bare har ditten og datten. Bra Lyse gjør noe

Lenke til kommentar

Forresten, disse utbyggings "områdene" gjelder dette gata, eller større områder? Tviler på om Lyse får 40% av gata mi med på dette her.. er for det meste eldre som bor rundtom her.. hehe

 

Fattern nærmer seg de 60 med stormskritt, men han hadde hugget tak i Lyse kabelen og klamret seg fast til den hvis han fikk sjansen...

Han er en nerd i full utblomstring, hehe!

 

vel... mest flightsim på han, men han har funnet ut nytten av www.google.com for å si det sånn!

 

DrErling

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+971234

De skall bygge ut i deler Tananger å Sola til sommeren. Møtet var her for ca 2 måneder siden. Jepp det var 40% som måtte være meldt på. Men viss du bor nerme et kommunalt hus så er det garantert at det blir utbygget først sa de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...