Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Citroen C4 grand picasso driftsikker bil? Eventuelle konkurrenter?


Reggy

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen Picasso, men jobber på Citroen-verksted og kjører de en gang iblant. Plassmessig så blir jeg så og si hver gang overrasket over hvor stor den er. Ser mindre ut fra utsiden. Motoren med 116 HK holder faktisk fint til denne bilen, har ikke behov for større i familiebil vett ;) . Skal ikke ut på bane med den..

 

EMG-kassa er jo litt spesiell, men bare husk på at det ikke er en automat, men en elektrisk styrt manuellkasse og det hjelper å tilpasse gassen litt når den girer. Jeg synes også den girer litt bedre når man bruker hendlene bak rattet.

 

Av feil jeg kommer på er det ikke så mange alvorlige. Den eneste feilen jeg kommer på som har vært en gjenganger er at man ikke får åpnet bakluka. Er bryteren bak håndtaket som kutter.

 

Så jeg kan godt anbefale deg en sånn, virker som en fin bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ikke å snakke om interiøret, som er direkte l e k k e r t med karamellfarget hud:

 

Citroen-C4-Picasso-interior-1-lg.jpg

 

citroen_c4_grand_picasso%20interior.jpg

 

2007_c4_citroen_picasso_interior.jpg

 

Man kan faktisk bruke litt tid på å studere linjer og former i en Citroën. En øvelse man ikke akkurat slår ihjel lange tiden med i Touran eller C-MAX. Det faste rattnavet er jo også en artig detalj. Å styre unna franske biler ser jeg ikke helt noen spesiell grunn til lengre, nå for tiden er det ikke spesielt mye (teknisk) som skiller de forskjellige bilmerkene. For mange år siden hadde riktignok franskmennene mange rare patenter og løsninger (Citroën DS er f.eks. kjent som "en bil med en drøss geniale løsninger på problemer som ikke eksisterer"), men i dag finner man nok de største forskjellene hos forhandlernettverk, service, garanti og apparatet rundt.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Citroen C4 Grand Picasso kommer svært godt ut på tester og er registrert med lite feil. Den topper faktisk listene i Tyskland akkurat nå - vedr hva slags biler som har lite feil. Det er faktisk et tegn på kvalitet at den topper den lista.

Spennende å få vite hvilken "tester/lister" dette er. Link ?

 

Skulle gjerne hatt link, men det har jeg ikke. Har bare fått det pr.mail av en jeg kontakt med tanke på import, samt en Citroen selger henviste til samme liste når jeg innom min lokale selger for å se på bilen.

 

Kanskje feil av meg å skrive at det er test, men lista stammer fra tyske ADAC. Det er de som driver veihjelp i Tyskland (som viking/ Falck i Norge). Ut fra deres henvendelser av bileiere blir lista laget, og der kommer Citroen C4 G P best ut med minst feil/ henvendelser.

 

Kan du noe tysk kan du sikkert finne den på ADAC.de eller noe slikt tenker jeg.

 

For ikke å snakke om interiøret, som er direkte l e k k e r t med karamellfarget hud:

 

Citroen-C4-Picasso-interior-1-lg.jpg

 

citroen_c4_grand_picasso%20interior.jpg

 

2007_c4_citroen_picasso_interior.jpg

 

Man kan faktisk bruke litt tid på å studere linjer og former i en Citroën. En øvelse man ikke akkurat slår ihjel lange tiden med i Touran eller C-MAX. Det faste rattnavet er jo også en artig detalj. Å styre unna franske biler ser jeg ikke helt noen spesiell grunn til lengre, nå for tiden er det ikke spesielt mye (teknisk) som skiller de forskjellige bilmerkene. For mange år siden hadde riktignok franskmennene mange rare patenter og løsninger (Citroën DS er f.eks. kjent som "en bil med en drøss geniale løsninger på problemer som ikke eksisterer"), men i dag finner man nok de største forskjellene hos forhandlernettverk, service, garanti og apparatet rundt.

 

Helt enig. Det var en slik jeg prøvesatt med slikt lekker karamell hudinteriør. Sjelden har jeg vært mer impornert i en bil. Utrolig lekker i linjene...

Lenke til kommentar
Jeg har ingen Picasso, men jobber på Citroen-verksted og kjører de en gang iblant. Plassmessig så blir jeg så og si hver gang overrasket over hvor stor den er. Ser mindre ut fra utsiden. Motoren med 116 HK holder faktisk fint til denne bilen, har ikke behov for større i familiebil vett ;) . Skal ikke ut på bane med den..

 

EMG-kassa er jo litt spesiell, men bare husk på at det ikke er en automat, men en elektrisk styrt manuellkasse og det hjelper å tilpasse gassen litt når den girer. Jeg synes også den girer litt bedre når man bruker hendlene bak rattet.

 

Av feil jeg kommer på er det ikke så mange alvorlige. Den eneste feilen jeg kommer på som har vært en gjenganger er at man ikke får åpnet bakluka. Er bryteren bak håndtaket som kutter.

 

Så jeg kan godt anbefale deg en sånn, virker som en fin bil.

 

Interessant med en som jobber som mekaniker hos Citroen.

 

Hvis du er innom tråden igjen må gjerne svare på dette. Jeg vurderte en C4 G P som var gått som drosje (den er solgt nå). Den var greit holdt med kjørt rundt 150 000 km. Var en topp utstyrt modell. Men det jeg lurer på fra deg. Ville du vært skeptisk til bilen når km standen runder 150 - 200`km - hvis servicer er fulgt og ellers i god stand?

 

OG når skal egentlig reg. reim skiftes på de bilene?

 

Er ellers enig med deg at bilen er ser ikke så stor ut, men det er den virkelig når du går grundigere til verkes. Jeg fant ut at den er 3 cm kortere enn min Sharan.

Lenke til kommentar
Er det noen som kjører Citroen C4 G P som kan si noe om hva slags inntrykk de har. Hvordan de er fornøyd med bilen med tanke kjøreegenskaper - plass og praktisk bruk. Jeg har ennå ikke fått prøvd bilen, men har sittet i den og du verden for en deilig og oversiktelig bil. Det mest vanlige er EMG aut kasse og den er det litt delte meninger om. Men de fleste synes det fungerer bra. Motormessig er den vanligst med 1.6 liters 110 HK diesel. Den motoren får gode tilbakemeldinger som meget bra - tross at den virker litt liten. For min del hadde jeg nok helst sett at jeg evt fikk meg en med den støreste dieselmotoren (136 HK). Den motoren kan også fås med vanlig 6 trinns automat kasse.

 

Hei.

 

Eg kjøpte C4 G P hausten 2007, den har gått ca 30 " km til no. Er svært fornøygd med bilen. Som nevnt over kan EMG vere litt delte meiningar om. Det er ikkje satt opp for "sports" kjøyring. Men, for normal kjøyring er det flott, reagerer og raskt nok for min del ved forbikjøyring osv. Du har alltid muligheiten for å overstyre med hendlane bak rattet. Krever forsiktig bruk av gasspedal å manøverere bilen seint, t.d. ved parkering. Det er berre litt øvelse.

 

Av feil har det vore lite alvorleg. Det mest alvorlege var at verkstaden ikkje hadde tetta godt nok igjen etter montering av motorvarmer. Dermed var det i starten ein del km med lite kjøleveske. Merka det på varmen inne i bilen, som det vart lite av. Bilen har ikkje instrument for varmen på kjøleveska, så eg veit ikkje kor varmt det vart. Alarm for høg temp varsla ikkje, så det vart neppe så veldig varmt.

 

Har nylig fått eit problem med at bremser heng på bak. Dette fører til svært varme bremser, med lys pipelyd. Slik eg har tolka det må det vere håndbrekk som henger seg opp. Citroen verkstad har teke dettte på garanti, så eg reknar med det blir løyst. Ved å ta håndbrekk av/på løyser det seg.

 

Fint å lese at du er fornøyd med din bil.

 

Jeg registrer at mange mener 110 HK holder i denne bilen og det kan godt være. Det er jo en familie bil. Men jeg er litt glad i å gi på litt (kjører mye i Europa) og at det sitter litt i svingene. Slik jeg leser mange tester av den så sier alle at den komfortabel, men ikke innbyr til noe som helst sportslig kjøring. Vel jeg må få prøvd selv, men kan ikke skjønne at den kan være helt på jordet i svinger. Selv om alle har forskjellige kjørestiler bor vi jo alle i Norge med de dårlige veiene og svinger på kryss og tvers. Tviler på at Citroen hadde solgt så mye av en bil som ikke tålte noe kjøring. Men jeg får dra ut og teste - det er kanskje noe enhver må kjenne og føle på.

Lenke til kommentar

Koni FSD skal visstnok være en utmerket blanding av komfort og sportslighet. Ved normal kjøring er demperne myke, men strammes opp betraktelig idet man skal kjøre aktivt. Var tvilende til det selv i begynnelsen, men jeg har bare lest bra tester fra folk som har prøvd dem. Så vidt jeg kan finne ut finnes de til "All Picasso, 1999-2007", så jeg er ikke helt sikker på om de vil passe C4 Grand Picasso.

 

De koster forresten ca £450 for et sett, så de er ikke spesielt dyre heller.

 

Koni%20FSD_medium.JPG

Lenke til kommentar
Koni FSD skal visstnok være en utmerket blanding av komfort og sportslighet. Ved normal kjøring er demperne myke, men strammes opp betraktelig idet man skal kjøre aktivt. Var tvilende til det selv i begynnelsen, men jeg har bare lest bra tester fra folk som har prøvd dem. Så vidt jeg kan finne ut finnes de til "All Picasso, 1999-2007", så jeg er ikke helt sikker på om de vil passe C4 Grand Picasso.

 

De koster forresten ca £450 for et sett, så de er ikke spesielt dyre heller.

 

Koni%20FSD_medium.JPG

 

Enig i at det ikke var spes dyre. Regner med du nevnte disse hvis man ønsket å gjøre bilen mer sportslig når man satt den prøve/ eller aktiv kjøring som du skriver. Bra tips.

 

Jeg var forresten ute på Citroen i dag og prøvde bilen. Fikk meg en god time med den. OG tok de meste vanlige kjøreturene som man gjør gjerne mange ganger til dagen. Det er jo gjerne på slike turer man drømmer om en ny og bedre bil - kanskje mer lettkjørt også...

 

Må si at jeg var spes spent på om jeg opplevde bilen som for myk å kjøre. Har lest så mange tester av den hvor alt er bra bortsett fra at den er for myk - da bør man ikke kjøpe slik bil.

 

Vel mitt inntrykk etter en time var at bilen er så klart ingen sportsbil, men jeg må si at jeg ble MEGET posivtiv overrasket. Jeg gav på i rundkjøringer, 180 graders ramper osv og den hang greit med. OG i tillegg kan man bare sitte avslappet med en hånd på rattet og en på armlenet og bare kose seg mens bilen jobber.

 

Fantastisk impornert av bilen. Deilig og komfortabel som alle sier, men også kjøreegenskaper. God plass, veranda utsikt, praktiske løsninger til tusen. Herlig rett og slett. Lite støy - faktisk så litt at det å venne seg til EMG gearet og slippe litt for mykere gearskift var vanskelig. Skulle jeg hatt noe utsette ville jeg helst hatt normal aut gear. Men det går visst ann på 2.0 literen - men det koster også...

Lenke til kommentar

Høres ut som mye av det samme inntrykket jeg har av den, dog kun som taxipassasjer. Kommer sannsynligvis til å vurdere den sterkt selv når jeg etterhvert kommer i markedet for slik bil. Koni-demperne var ment som et alternativ om du savnet sportslighet ja. Her er en av erfaringene fra en som har montert FSD-dempere på sin Alfa 156:

 

Da jeg først trillede ud fra CC og opad den noget medtagede vej tænkte jeg ok det føles da noget blødere.. skal siges min originalt monterede sportskit undervogn fra 2005 havde 100k på bagen...

MEn jeg kunne jo tydeligt se bilen var kommet tættere på asfalten.. det ser iøvrigt kanon ud... så jeg forventede nok en mere kontant afregning henover klokaerne.... well... ud af byen... ud på Motorvejen nordpå.. jeg kørte på rampen til Helsingørmotorvejen ved Tuborgvej...som pludseligt bliver skarp med negativ camper og det føltes bare 100% mere sikkert.. bilen klæber sig til vejen, og det føles som om jeg kører rilleræs med en ½meter køl stukket ned i vejbanen... FEEEEDT... ud på lidt småveje i Nordsjælland.. samme oplevelse, i kurver er bilen bare super neutral og præcis...nærmest ingen krængning overhovedet, og sugekop egenskaber.. selv relativt store ujævnheder midt i et sving bringer den ikke ud af kurs.. det gjorde de HELT sikkert før.

Det er lidt som et umuligt kompromis... når man bare triller derudaf, igennem byen, er den behageligt blød (blødere end min sportskit undervogn) vejbump er mere behagelige på trods af jeg er kommet 5mm tættere på jorden.

Men når man presser på, så er det som om den spænder musklerne og holder bilen fast i netural styring uden krængning og med masser af grip og kommunikation...

Fantastisk.. !!!

Jeg kan varmt anbefale denne konstellation...

 

Hentet herfra.

Endret av epifant
Lenke til kommentar
Høres ut som mye av det samme inntrykket jeg har av den, dog kun som taxipassasjer. Kommer sannsynligvis til å vurdere den sterkt selv når jeg etterhvert kommer i markedet for slik bil. Koni-demperne var ment som et alternativ om du savnet sportslighet ja. Her er en av erfaringene fra en som har montert FSD-dempere på sin Alfa 156:

 

Da jeg først trillede ud fra CC og opad den noget medtagede vej tænkte jeg ok det føles da noget blødere.. skal siges min originalt monterede sportskit undervogn fra 2005 havde 100k på bagen...

MEn jeg kunne jo tydeligt se bilen var kommet tættere på asfalten.. det ser iøvrigt kanon ud... så jeg forventede nok en mere kontant afregning henover klokaerne.... well... ud af byen... ud på Motorvejen nordpå.. jeg kørte på rampen til Helsingørmotorvejen ved Tuborgvej...som pludseligt bliver skarp med negativ camper og det føltes bare 100% mere sikkert.. bilen klæber sig til vejen, og det føles som om jeg kører rilleræs med en ½meter køl stukket ned i vejbanen... FEEEEDT... ud på lidt småveje i Nordsjælland.. samme oplevelse, i kurver er bilen bare super neutral og præcis...nærmest ingen krængning overhovedet, og sugekop egenskaber.. selv relativt store ujævnheder midt i et sving bringer den ikke ud af kurs.. det gjorde de HELT sikkert før.

Det er lidt som et umuligt kompromis... når man bare triller derudaf, igennem byen, er den behageligt blød (blødere end min sportskit undervogn) vejbump er mere behagelige på trods af jeg er kommet 5mm tættere på jorden.

Men når man presser på, så er det som om den spænder musklerne og holder bilen fast i netural styring uden krængning og med masser af grip og kommunikation...

Fantastisk.. !!!

Jeg kan varmt anbefale denne konstellation...

 

Hentet herfra.

 

Høres interessant ut.

 

I utgangspunktet tenkte jeg da prøvde bilen at den var sportslig nok, men det er klart at noe slikt hadde sikkert toppet det hele. Det var jo ikke så dyrt å anskaffe, men det kommer jo ett tillegg på å skifte 4 stk dempere. Hva nå det måtte koste.???

 

Og C4 G P har jo i tillegg sånn at man kan senke demperne ca 7 cm. Vil slikt system være til hinder for å skifte til disse demperne?

Lenke til kommentar
I utgangspunktet vil jeg jo anta at man kun deaktiverer systemet om man monterer andre dempere, slik at man kan skifte tilbake til originale dempere senere. Men det må du nesten høre med et Citroën-verksted om for å være helt sikker.

 

 

Det er nok lurest det ja.

 

Uansett må jeg anskaffe meg en av dem først. Synes nok ennå at de få som er tilsalgs ligger for høyt i pris..

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg har kjøpt en Citroen C4 grand Picasso. har bare hatt den en uke. Valg var mellom Ford S-max og citroen. Jeg prøvde kjørte begge bilene. Citroen var mye bedre oversikt. Jeg likte EMG gear system veldig godt. Bilen var godt med utstyr og utrolig deilig å kjøre. JEg er kjempefornøyd med bilen hittil. Jeg anbefaller dere ta en kjøretur med bilen. JEG ER KJEMPE FORNØYD MED BILEN.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt en Citroen C4 grand Picasso. har bare hatt den en uke. Valg var mellom Ford S-max og citroen. Jeg prøvde kjørte begge bilene. Citroen var mye bedre oversikt. Jeg likte EMG gear system veldig godt. Bilen var godt med utstyr og utrolig deilig å kjøre. JEg er kjempefornøyd med bilen hittil. Jeg anbefaller dere ta en kjøretur med bilen. JEG ER KJEMPE FORNØYD MED BILEN.

 

Så bra å høre.

 

Jeg har også kjøpt meg en C4 G Picasso. 2.0 liter med helautomat kasse og alt utstyr.

 

Det er en utrolig god bil. Den går stille og gearer slikemykt.

 

Jeg kom fra en Sharan og savner dog litt mer plass og det å sitte litt høyere...

 

Du som har kjøpt en helt ny Picasso. Har de nye nå fått slik komfortblink på blinklyset? Tre blink som kommer automatisk ved et touch på blinklyset? Det har jeg ikke på min, men vil gjerne skaffe meg det hvis det nå er innført på de nyeste....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Så bra å høre.

 

Jeg har også kjøpt meg en C4 G Picasso. 2.0 liter med helautomat kasse og alt utstyr.

 

Det er en utrolig god bil. Den går stille og gearer slikemykt.

 

Jeg kom fra en Sharan og savner dog litt mer plass og det å sitte litt høyere...

 

Du som har kjøpt en helt ny Picasso. Har de nye nå fått slik komfortblink på blinklyset? Tre blink som kommer automatisk ved et touch på blinklyset? Det har jeg ikke på min, men vil gjerne skaffe meg det hvis det nå er innført på de nyeste....

 

Jeg prøvekjørte en i dag, og kan bekrefte at den har 3-blink ved touch av blinklysbryteren (det samme har forøvrig også Peugeot 5008 og Ford S-Max, men ikke Renault Grand Scenic - som jeg også prøvekjørte).

 

Dere som har kjøpt en slik, hva er serviceintervallene, og hva er det dere har måttet reparere innenfor garantitiden?

 

Kona og barna var helt henrykt over denne da vi prøvekjørte, så er vel nærliggende å anta at vi kjøper en - problemet er at de ikke klarer å levere en med ønsket utstyr før sommerferien.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min Citroen er kjørt veldig langt. (veldig langt)

 

Bilen toppet jo liste over biler med minst feil i tyskland for ett par år siden. Det er jo et bra skussmål..

 

Noe av det jeg har skjønt som skiftes etter noen km (da tror jeg du er godt over 100 tusen km) er luftbelger til de demperene bak som har lufttrykk.

 

Ellers har jeg hatt noe problem med varme i setene på min. Der måtte ryggdelene skiftes ut på stolene da elementene røk. (det bør du følge med på for det blir fort dyrt).

 

Ellers har jeg skiftet låsehandtak på bakluka, men kjørt langt og mye brukt...ting varer ikke evig..helt normalt tror jeg...

.

Tror ikke de er spes utsatt på stag, bærekuler, eller andre deler i hjuloppstillingen...

 

Løp og kjøp... Den er utrolig stille og komfortabel...

 

Jeg foretrekker stor motor, men det drar jo prisen opp...

 

Lykke til!

 

Jeg lurer på om det bare er et blinklys rele man skal skifte for å få slike tre blink på rappen......

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Dette er en gammel tråd, men jeg synes dette er relevant nå:

 

Jeg har på hjemlån en C4 GP nå. Jeg er på utkikk etter en bil i denne klassen, med automat og relativt lavt forbruk. Måtte gå noen runder med egne fordommer, men innrømmer at jeg ble blåst totalt av banen etter første kjøreturen i bilen.

 

Komfortabel, oversiktlig og artig er slik jeg vil beskrive bilen. Har kun forsøkt 1,6, men jeg vil prøve 2,0 også.

 

Er skeptisk til varig kvalitet, det er eneste tingen som holder meg igjen. Faren til en veninne av meg var på fornavn med alle på Citroën-verkstedet da han eide en C5.

Lenke til kommentar

Dette er en gammel tråd, men jeg synes dette er relevant nå:

 

Jeg har på hjemlån en C4 GP nå. Jeg er på utkikk etter en bil i denne klassen, med automat og relativt lavt forbruk. Måtte gå noen runder med egne fordommer, men innrømmer at jeg ble blåst totalt av banen etter første kjøreturen i bilen.

 

Komfortabel, oversiktlig og artig er slik jeg vil beskrive bilen. Har kun forsøkt 1,6, men jeg vil prøve 2,0 også.

 

Er skeptisk til varig kvalitet, det er eneste tingen som holder meg igjen. Faren til en veninne av meg var på fornavn med alle på Citroën-verkstedet da han eide en C5.

 

 

2.0 HDI gjør jo bilen enda mer perfekt. Men 1.6 literen er ikke dum.

 

Jeg synes dog at 2.0 HDI og vanlig automat er mer kledelig enn den EMG gearkassen.

 

Utsikt, sittestilling, og komfort er i høysetet. Støynivå veldig lavt.

 

Men jeg kunne nok av og til savne litt mer sportslig oppsett, men det har med min kjørestil å gjøre. Peugeot 5008 er jo mye av samme bil - og skal visstnok være mer "tysk" i oppsettet.

 

Det som er negativt er deler og pris. Synes det til tider er stive priser. Men samtidig har jeg liksom ikke sammenlignet med andre biler.

 

Men jeg måtte ta alt av bremser og skiver. Da må man liksom velge dyre deler, for det finnes ikke noe rimeligere hos Torshov, biltema e.l.

Lenke til kommentar

Vi må huske at franske biler selger meget bra ute i europa så noen dårlige merker kan de jo ikke være, vi her oppe i Norge har vært meget konservativ i mange år når det kommer til bil,, Toyota/VW som det alle skal ha, dette er helt greie merker,men de har så absolutt sine problemer disse også. Citroen C4 som her nevnes er det ikke så alt for mye galt med,det har vært stabille biler,men garantien kan være meget merkelig ihht hva de mener med vanlig slitasje.. Citroen er ikke i nærheten av Toyota og VW på dette.. Det ikke importør dekker tar veldig ofte forhandler å dekker innfor garantitid. Hadde alle importører vært like runde i kantene som Toyota/VW hadde det vært mange flere av alle bilmerker i Norge for folk vil ikke betale for mye for å ha en bil i Norge, sitter vi alt på hodet burde jo den Norske stat dekket garantien på biler i Norge pga de `tjener`mye mer på en bil enn en forhandler gjør,men men slik er desverre ikke.Forhandler sitter kanskje igjen med midre enn 10-15000kroner pr bil så skal de samtidig dekke garanti,og ikke minst denne kjøpsloven på disse 5 år(i dag har vel alle bilmodeller 5 år så kjøpsloven er ikke så aktuell lengre,men men hva er forventet levetid) som vi har i Norge,mens staten sitter igjen med gjerne 50000kr+++ pr bil og skal ikke dekke noe som helst.Citroen C4 er en fantastisk bil å kjøre,komforen kan det ikke klages på,mye bedre enn en japaner,mer lik en VW bare bedre . Skal kan gjøre mange gode kjøp av Citroen C4 i Norge pga alle disse ryktene som henger rundt Citroen navnet i Norge. Spør etter historikk på verksted hvis du er i tvil når du skal kjøpe en Citroen C4 ,men bli ikke overrasket hvis det ikke har vært mye mye gale med bilen. Kjøper du ny Citroen detter verdien fort på bilen så tenk deg litt om hvor lenge du skal ha denne bilen,og les garantiene nøye da de har noen merkelige ideer om vanlig slitasje på en bil iiht kjørte km. Husk den feilfrie bil er enda ikke produsert.

Endret av rstekniker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...