Gå til innhold

[Løst]Drikkevarer i Kroatia!


Anbefalte innlegg

Da står sommeren snart for tur! Og i den anledning skal jeg og en venn på ferie til Kroatia, og da sier det jo seg selv at det vil bli konsumert en god del alkohol :innocent:

 

Så saken er, har dere noen tips? Har jo selvfølgelig lyst til å prøve ut det Kroatia har å by på, enten i form av nasjonaldrikker, anbefalte drikevarer som finnes der nede eller lignende. Dere forstår vel litt hva jeg er ute etter.

 

Litt off-topic : Nevn gjerne eventuelle andre godsaker vi burde kjøpe i Kroatia.

 

Ha en flott helg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri vært der men det skal ikke forundre meg om de har nasjonaldrikk slik som grekerne, tyrkerne, syrere osv har. En versjon av ouzo/raki.

Dessuten har man Rakia som er sprit med forskjellige typer av fruktsmaker. Den er ganske så vanlig i hele gamle jugoslavia. Min første fyll var på plommeversjonen (slivovitz), glemmer det aldri.

Lenke til kommentar
Aldri vært der men det skal ikke forundre meg om de har nasjonaldrikk slik som grekerne, tyrkerne, syrere osv har. En versjon av ouzo/raki.

Dessuten har man Rakia som er sprit med forskjellige typer av fruktsmaker. Den er ganske så vanlig i hele gamle jugoslavia. Min første fyll var på plommeversjonen (slivovitz), glemmer det aldri.

 

 

Den rakiaen du drakk på.. virker ikke helt som det er positive minner du har av den? :!:

 

Ouzo/raki er det nok mye av der nede ja, så ser fram til smake litt forskjellig av det:)

 

 

Takk Hans-o, den skal jeg leite etter! :thumbup:

Lenke til kommentar
Den rakiaen du drakk på.. virker ikke helt som det er positive minner du har av den? :!:

 

Type hjemmelagd her i landet. Så det skulle nok si det meste om kvaliteten.... :D

 

Angående raki/ouzo så er det voldsomme forskjeller mellom kvalitetene. Men den korrekte anissmaken fremtredende er det himmelsk. Røsker opp i ganen.

 

Bare husk å ta med vegetakrydderet, slikt har dem ikke der nede....hehe

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Virker som dere har litt peiling på brennevin fra de traktene der :woot:

Setter virkelig pris på alle tips:)

 

Noen spesielle merker eller lignende man får kjøpt i Kroatia, som man ikke får kjøpt ellers ? Da gjerne varer i dagligvare butikken.. Øl, cider, rusbrus, energidrikker o.l :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...