Gå til innhold

Digitalkamera til utendørsbruk med optisk søker! Noen tips


Anbefalte innlegg

Dette var saken til å begynne med, men så fant jeg ut ved en tilfeldighet at kameraet ikke har optisk søker (se innlegg lenger nede) og ikke oppladbart batteri....

 

Har speilrefleks, men trenger et kamera til turer. Typisk skiturer, sykkelturer, strandturer osv. Skal brukes til familiebilder.

Vil ha optisk søker da mange skjermer fungere dårlig i sterkt sollys

*********************************************************************************

 

 

 

-Enkelte kjeder har det jo slik at de får laget egne produkter. Det er typisk sånn 1 tall i forskjell.

 

Lefdal annonserer nå Canon Powershot A480 til kr 995 kr.

 

Har søkt litt på nettet ang Canon Powershot A480, men finner ingenting. FInner kun noe om Canong Powershot A470.

 

Noen som vet om det er samme kamera?

 

Jeg er på jakt etter et lite kamera som er greit å ha med seg på tur.

Har et speilrefleks utenom, men det er ikke så kjekt å dra med på sykkeltur og strandturer eller skiturer.

Kameraet kommer stort sett til å bli brukt utendørs, til å ta familiebilder.

 

Noen andre kamera dere vil anbefale?

Stort sett utendørsbilder av familien, max kr 1500.

Endret av Rose80
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk, men tror ikke det er noe kamera for meg likevel

 

Siden det er bilder som skal tas ute, kan det være en fordel med optisk søker da jeg ikke regner med at skjermen er den beste, og at det kan være vanskelig å se i sollys.

 

Dessuten så har det ikke bildestabilisator og ikke oppladbart batteri.

Med kun skjerm og ikke optisk søker så lurer jeg på hvor lang driftstid det er på aa batterier.

Lenke til kommentar
Siden det er bilder som skal tas ute, kan det være en fordel med optisk søker da jeg ikke regner med at skjermen er den beste, og at det kan være vanskelig å se i sollys.
Da må du over på speilrefleks eller Panasonic LX-3 med ekstern søker, fordi 1) skjermene har blitt veldig mye bedre også i sollys, og 2) de optiske søkerne (interne) som er på markedet er så råtne at de virkelig ikke er noe godt alternativ til skjermen.
Lenke til kommentar
quote]Da må du over på speilrefleks eller Panasonic LX-3 med ekstern søker, fordi 1) skjermene har blitt veldig mye bedre også i sollys, og 2) de optiske søkerne (interne) som er på markedet er så råtne at de virkelig ikke er noe godt alternativ til skjermen.

 

Takk takk,

 

Jeg har et speilreflekskamera, men synes det er litt stort og tungt å dra med på skiturer og sykkelturer, og på grunn av sanden ønsker jeg ikke dra det med på stranden.

Derfor trenger jeg nå et kompaktkamera som tar gode utendørsbilder, men det kan godt være at det er sånn du sier; jeg trenger ikke optisk søker fordi skjermene er blitt så gode.Hmm nå ble valget enda vanskeligere :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...