Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brukket eller forstuet finger? :S Help me!


Gjest ScaredBoy

Anbefalte innlegg

Gjest ScaredBoy

Hei. For ca 2 måneder siden hadde jeg et uhell med fingefingeren min.

 

Jeg forslo den kraftig innover mot håndflaten min når jeg skulle ta tak i et dørhåndtak som kom i stor fart.

 

Jeg kjente veldig hard smerte i fingeren min i ivertfall 1-2 timer hvor jeg ikke klarte å bruke den i det hele tatt.

 

Den hovnet ikke opp eller ble blå og foreldrene mine sa at det sikkert ikke var et benbrudd.

 

Etter det fortsatte jeg som vanlig bare at jeg var veldig forsiktig med å bruke fingeren.. trodde det bare var en forstuelse, men den har ikke blitt så veldig mye bedre..

 

 

Jeg klarer å bøye den helt bakover, men det gjør vondt og jeg er litt redd for å bruke den enda siden det gjør vondt.

 

Når jeg bøyer den innover mot håndflaten min kjenner jeg ikke smerte.

 

 

Jeg er redd for at fingeren min aldri vil bli helt bra igjen og det er høyrehånden min som jeg bruker hver dag.

 

 

Hva bør jeg gjøre? :S:S:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg forstuet storetåa mi 2-3 år tilbake.

gikk ikke til legen før etter 1-2 mnd, lite dem kunne gjøre da.

 

den dag i dag er tåa desverre skjev, kan knekke i leddet til den ved å presse den til siden :S

skal sies at tåa mi ble blå og hele foten hovnet kraftig opp.

 

 

for din del vil jeg tro det er smartest å ta en tur til legen

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Ja er nok det..jeg husker jeg skulle hoppe ut døra og se på rakettene på nyttårsaften, så var det glatt så jeg landa skjevt og fikk hele vekta på ene leggen så den skled til siden..så svartna synet mitt helt mens jeg stabba rundt og ga nyttårsklem til jentene, så kom synet tilbake igjen..og dagen etter var foten så hoven at jeg ikke klarte å stå opp.

Lenke til kommentar

Jeg brakk tre bein i håndleddet og gikk to måneder uten å gjøre noe med det. Det grodde feil. Nå kan jeg ikke ta pushups lenger. Kom deg til legen. Sikker på at foreldrene dine sponser en kjapp tur til legevakta eller fastlegen hvis det er mistanke om brudd .)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Mathias Torgalsbøen

Hei. jeg opplevde at en kamerat satt seg på finger'n min og den ble bøyd og den er blå på knokern men jeg kan røre den men hvis jeg prøver å rette den så gjør det vondt.

noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...