Gå til innhold

Apples egen Iphone-video


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
svortevik har et poeng. Jeg lurer på hva folk mener Apple burde gjort annerledes? De er jo nødt til å markedsføre telefonens funksjoner, ellers får de ikke solgt den.

Det er vel mer hvordan Apple presenterer det som folk reagerer på. Er jo ikke akkurat revolusjonerende, selv om Apple gir inntrykk for det.

 

Og kompasset er rett og slett latterlig å skryte av.

 

Du skjønner altså ikke hva det kan brukes til ?

 

Hint: Det er en sensor som detekterer hvilken himmelretning man peker telefonen med tilhørende API.

Kompass på telefonen er fremdeles ikke revolusjonerende. Det finnes telefoner allerede med kompass integrert, og dessuten kan hvilken som helst telefon med GPS finne ut hvilken retning man står mot. Fordelen med Iphone er at man ikke krever bevegelse.

 

I og med at det kun er gjort små endringer i maskinvaren så burde jo ikke prisen bl høyere enn den som allerede er i dag. Ved å beholde det gamle designet har de også spart inn mye på produksjonskastnader. Ellers er jeg spent på å se om telefonen er like rask som på reklamen. 3G var jo ikke akkurat det..

Lenke til kommentar
svortevik har et poeng. Jeg lurer på hva folk mener Apple burde gjort annerledes? De er jo nødt til å markedsføre telefonens funksjoner, ellers får de ikke solgt den.

Det er vel mer hvordan Apple presenterer det som folk reagerer på. Er jo ikke akkurat revolusjonerende, selv om Apple gir inntrykk for det.

Gjør de det? Kan ikke se at de presenterer funksjonene som revolusjonerende, men man ser vel hva man vil se. De viser funksjonene, som de gjør i alle slike videoer om de nå omhandler iPhone, iLife eller ny Macbook. Forøvrig så synes jeg videoene er veldig bra, de fungerer både som reklame og som instruksjonsvideoer.

 

Når det gjelder MMS-blødmen til Apple så er jeg rimelig sikker på at de tenkte at MMS er utdatert teknologi og at epost ville ta over. De har tidligere også vært tidlig ute med å fjerne kjernefunksjonalitet som er utgått på dato, f.eks. diskettstasjon som de fjernet fra iMac og nå nylig fjernet de CD-ROM-stasjonen iMacbook Air. Det er ikke alltid det går som man spår, hehe.

 

Og kompasset er rett og slett latterlig å skryte av.

 

Du skjønner altså ikke hva det kan brukes til ?

 

Hint: Det er en sensor som detekterer hvilken himmelretning man peker telefonen med tilhørende API.

Kompass på telefonen er fremdeles ikke revolusjonerende. Det finnes telefoner allerede med kompass integrert, og dessuten kan hvilken som helst telefon med GPS finne ut hvilken retning man står mot. Fordelen med Iphone er at man ikke krever bevegelse.

Apple har da heller ikke påstått at det er revolusjonerende?

 

I og med at det kun er gjort små endringer i maskinvaren så burde jo ikke prisen bl høyere enn den som allerede er i dag. Ved å beholde det gamle designet har de også spart inn mye på produksjonskastnader. Ellers er jeg spent på å se om telefonen er like rask som på reklamen. 3G var jo ikke akkurat det..

Prisen på 3Gs er vel den samme som for 3G, i tillegg til at 3G faller i pris.

 

Forøvrig så er det ikke teknologien i seg selv som er bra med iPhone. Det viktigste er at de har fått til et godt, enkelt og tilfredsstillende brukergrensesnitt og etter hvert et veldig bra økosystem rundt sin AppStore. iPhone har brakt funksjoner og bruksområder som tidligere var forbeholdt proff-brukere og nerds til mannen i gata. Mobilsurfing, e-post på mobilen, kalender og kart er innebygd, og via AppStore kan man få programvare til Facebook, Twitter, IM, blogging, todo-applikasjoner som Things, notatapplikasjoner som Evernote, avanserte mobilspill, e-boklesere, Skype, fjernkontroller også videre. I tillegg så er den en god MP3-spiller. Ingen andre mobiltelefoner har klart å bringe slik funksjonalitet til mannen i gata. Andre produsenter følger heldigvis nå opp. Microsofts mobil-OS begynner å bli bra, Android ser bra ut og nye Palm er sikkert også bra.

 

Ikke at iPhone er uten feil og mangler, men det får bli i et annet innlegg. Nå er det Dagsnytt 18. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...