Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fjerne strekkmerker FORT.


lfcvif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The glucocorticoid hormones responsible for the development of stretch marks affect the epidermis by preventing the fibroblasts from forming collagen and elastin fibers, necessary to keep rapidly growing skin taut. This creates a lack of supportive material, as the skin is stretched and leads to dermal and epidermal tearing. If the epidermis and the dermis has been penetrated, laser will not remove the stretch marks."

 

Er ikke så mye du kan gjøre med arr i lærhuden (dermis). Du kan kanskje smøre på kollagen-elastin-krem/vitamin E greier om du får tak i det, men det er mest for å forebygge nye. Tar litt tid men de vil miste den rødlige fargen og ikke bli så synlige etterhvert.

Lenke til kommentar

Når huden først blir strekt blir fibrene slappe og dette er vanskelig å få til å gå tilbake.

 

Vet om folk som har hatt gode resultater med Coment Body Contour til strekkmerker, hvis du er ute etter kjappe ikke-permanenter løsninger.

 

Ellers kan C-vitamin hjelpe i.o.m at det inngår i produksjonen av kollagen, og

styrketrening vil i de fleste tilfellene være veldig gunstig, samt god ernæring og nok søvn.

Lenke til kommentar

De fleste strekkmerker vil aldri forsvinne helt, uansett hvilke kremer eller behandling du bruker på dem. Men med tiden vil de blekne og bli mindre synlige.

 

Jeg er gravid og har prøvd å forebygge strekkmerker med Shea Body Butter fra Body Shop. Selv om huden føles mer elastisk, fikk jeg strekkmerker likevel. Kremer med kakaosmør i skal visst også hjelpe med å forebygge strekkmerker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Jeg har hørt at kokosolje og kokosfett hjelper mye. Varer med mye fett i hjelper generellt. Du kan f.eks ta delfiafett og smøre det inn å la det trekke inn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...