Gå til innhold

HD4850x2 Mulig crossfire feil?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Om noen av dere har peiling blir jeg svært glad. For jeg er svært usikker selv.

 

Følgende er problemet. Jeg tror ikke Kortet utnytter crossfire på spillene jeg har prøvd, etter at jeg innstallerte windows 7. (Ei heller 3dmark 06) Om jeg har forstått riktig skal det komme ATI Crossfire X noe,, oppe til høyre når du starter følgende spill, om crossfire er aktivert og fungerer. (dette må man selvsagt skru på i CCC noe ejg ahr gjort. Jeg har selvsagt aktivert crossfire i CCC også og har en strømforsyning beregnet for crossfire på 680 w.

 

Jeg fant ut at når jeg kjører 3dmark06 ser det til at kortet mitt for mye dårligere score enn hva som er helt normalt for denne serien. Opp til 2000+ poeng lavere på sm 2.0 og 3.0 score?.

3dmark vantage er det derimot noe helt annet. da får jeg også opp oppe til høyre, ati crossfire x osv, altså somdet skal, og kortet gir normal ytelse på samme nivå som andre. ? WHOT?

 

Hvorfor aktiverer crossfire seg isåfall bare på 3dmark vantage og mest sansynlig ikke på spillene jeg har spilt? FS Simulator som er et høyt krevende spill virker det av og til som om det bare bruker et av hd4850 kortene???

 

3dmark06. 18000poeng men CPU har tatt 5 000+ av disse da jeg kjører en OC intel i920.

3dmark vantage 12500, med vanlig GPU bruk crossfire. (skjekket)

 

 

Skjønner mindre og har gått rimelig lei hele skjermkortet..

Hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...