Gå til innhold

T/P-matte - noen betydning for arbeidsgiver?


Anbefalte innlegg

Har det virkelig noen betydning om man velger teoretisk eller praktisk matematikk?

 

Ser arbeidsgiver/ din fremtidige sjef om du har hatt teoretisk eller praktisk? (Legges det noe vekt på det?)

 

I så fall, hva settes høyest: 6 i praktisk matematikk, eller 4 (eller 5) i teori?

 

------

 

Det er jo kommet et forslag om å lage eksamen til 1T/P i 2010. Er det noen som vet hva som er sjansene for at dette blir innført, evt. vil det da være mulig å ta faget som privatist allerede i 2010? Hvis dette er tilfellet rekker jeg (om heldig) å ta den i 3. klasse.

Endret av KAKEGUTT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er videregående nivå ja. I 1. klasse kan man velge enten T eller P matematikk. Det jeg da lurer på, er om det har noen betydning hvilken matematikk velger ift. fremtidig arbeidsgiver. Får du toppjobben i First Securities (f.eks) om man har P-matte. (Litt av et eksempel.)

 

For videre skolering på videregående har ikke det valget noen betydning. Jeg hadde 1T, skal altså ikke velge faget, men kanskje ta det opp.

Lenke til kommentar

Det har INGENTING å si, så lenge du tar utdaning etter vgs. Det som viktigste på vgs vitnemålet ditt er fravær\orden\oppførsel, for dette ser de faktisk på! :) Men de driter i om du bæsja på leggen i norsk 4 1. klasse VGS, og de driter i hvilke fag du har (bortsett fra spesielle krav, google "spesiell studiekompetanse")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...