Gå til innhold

Western Digital VS Seagate


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe en Western Digital Caviar XL Special Edition 8MB Cace, 120 GB. Er dette et godt kjøpt? Er det bedre å kjøpe en Seagate HD?

Blir ikke skremt av litt støy, vil ha en mest mulig pålitelig HD og med mest best mulig ytelse. Er den overnevnte HD'en et godt kjøp?

 

Hadde tidligere en IBM Deskstar 120GXP som var helt jævlig, begynte å lage rare lyder og smell etter noen måneder, vil ha en HD som er bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate har dessuten lenger garantitid. Tror det er opp til 5 år, elns. Western Digital støyer mer, som sagt, så hvis du er ute etter stillhet bør du gå for Seagate B V.

 

Jeg har en WDC 80GB 8MBcache. Den er relativt ny, men har nå begynt å lage fæle lyder. Jeg er redd for mine stakkars filer.

 

Segaten min, SB V 120GB, er nesten like gammel, og kjører som en klokke. Jeg anbefaler Seagate. Men de er begge to kvalitetsmerker.

Lenke til kommentar

Seagate har 1 års garanti på barracuda V diskene (både 2mb og 8mb cache utgavene, mens WD har 3 år på jb diskene sine (de med 8mb cache). WD har også 5 år på raptor diskene sine (10 000 rpm s-ata)

 

Når det gjelder varme så er WD 1200jb over 3 grader kjøligere enn seagate barracuda V 120gb.

 

Men Seagate har hele 7db lavere støynivå. Men likevel merker jeg ikke stor forskjell på støyen på diskene i bruk (ved søk og slikt). Har både barracuda V 120gb og WD 1200jb. Har også en IBM 120gxp 20gb og hører søkene på den mye bedre.

 

Når det gjelder feil og slikt er både wd og seagate veldig gode. Har selv best erfaring med WD (ca 60 disker, og 2 døde). Har ikke satt opp like mange maskiner med seagate disker så det kan absolutt tenkes at de er like gode.

Lenke til kommentar

en ting seagate har som wd ikke har er temperaturmåler montert i diskene sine. Det er ganke greit å ha kontroll over temeraturen inne i disken. jeg har allerede mistet 4 disker grunnet høy varme, noe jeg har funnet ut i ettertid da jeg så seagate disken min holdt over 60 grader.

 

for meg er det grunn nok til å velge segate.

Lenke til kommentar
en ting seagate har som wd ikke har er temperaturmåler montert i diskene sine. Det er ganke greit å ha kontroll over temeraturen inne i disken. jeg har allerede mistet 4 disker grunnet høy varme, noe jeg har funnet ut i ettertid da jeg så seagate disken min holdt over 60 grader.

 

for meg er det grunn nok til å velge segate.

 

At diskene ikke tåler mer enn 60 grader er grunn til å velge Seagate? Merkelig retorikk. Jeg ville brukt et par hundrelapper på vifter eller et bedre kabinett hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...