Gå til innhold

Ram til AMD phanom II X940 PC


AMDGF

Anbefalte innlegg

hei

 

eg har lite granne Små problemer med og forstå Rammen sin innstilling på dual og det der med Mhz. det som eg lurer på er om det har noe for seg og invistere i ram brikker som denne :

2X Kingston HyperX DDR2-1066 2GB (2x1024)

 

har det noe for seg og det er registrert eller noen av de andre spesifikasjonenne?..

 

er Ganske så fersk i faget når det gjelder ram timing og spesifikasjoner innen det. har altid gått for det som passer til billig penge bare det er likt.

 

noen her som kan hjelpe meg med dette?, det hadde vert fint.

 

på forhånd takk.

 

har følgende spesifikasjoner:

 

AMD Phenom II X940

Asus M3N78 hovedkort. (ikke noe fancy-ett eller annet etter navnet.)

2X Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) CL5 (mener det var denne)

Nvidia GeForce 9800 GTX/GTX+

Sata/ata hardisker.

Noctua NH-U9B sikelig svering til prosessoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja. men nå var det ikke akkurat overclock eg siktet på. men takk for info.

 

det som eg lurte på som sikkert var dårlig skrevet er følgende.

 

Har det noe for seg og oppgradere fra PC2-6400 til PC2-8000/8500?? på det systemet som eg har.

 

og ka er forsjellen i praksis på ECC - EPP - Registrert - unbuffred ?

 

Takk for all info.

Lenke til kommentar
Har det noe for seg og oppgradere fra PC2-6400 til PC2-8000/8500?? på det systemet som eg har.

Noen få prosent (kanskje rundt 3-5%) bedre ytelse. (med de beste 8500/1066 brikkene)

 

Generellt har AMD alltid hatt mer utbytte av rambrikker med lave timings(CL) enn Intel, p.g.a. integrert minnekontroller i cpu.

 

En oppgradering til 8500 ram ville kanskje hatt mere for seg hvis du satt med PC2 4200 brikker fra før, "da ville forskjellen blitt større".

Lenke til kommentar

oki..

 

vist denne verdien ikke betyr så mye for en all ower bruk korfor er den da så mye dyrere og få taki og korfor søker folk for og hente ut disse ekstra mhz enne?..

 

men vist dette ikke har mye og si.. har ECC, EPP. registrert eller unbuffred noe og si om rammens efektivitet??

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, dette minnet er for OVERKLOKKERE, CPU må oftest ha med seg minnet når du setter opp frekvensen og da er det greit at minnet ikke er en stopper for overklokken.

Les litt om overklokking så forstår du litt mer.

 

ECC og Registered minne er svindyrt minne som brukes i avanserte datasenter og RAID kontrollere.

De inneholder Error Correction Code som skal rette på småfeil i RAM som kan oppstå, denne RAMen passer dog ikke til vanlige brikkesett og minnekontrollere og brukes da av server klasse hovedkort og av folk som har data som ikke kan mistes uansett hva som skjer, hvor feil kan bli kostbare.

For den vanlige bruker er slikt minne unødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Ser i testene linket nedenfor at 1333mhz ddr3 gir litt høyere minimum fps i noen spill enn 1066mhz ddr2. I begge testene er det Phenom II X4 810 du skal se på, da de er brukt med både ddr2 og ddr3. Minimum fps er viktigere enn gjennomsnitt eller maksimum fps. Vil tro den samme økningen i min. fps også gjelder 1066mhz vs 800mhz ddr2. 1066mhz ddr2 er også priset nesten likt med 800mhz ddr2, så er ikke mye penger å tape på det. Men blir opp til deg om det er verdt det :thumbup:

 

http://www.techreport.com/articles.x/16796

 

http://www.computerbase.de/artikel/hardwar..._black_edition/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Les :)

 

Den der viser til gjennomsnittlig ytelse, helt ubrukelig. Minimum fps er hva jeg snakket om, en helt annen sak! De bruker også en intel cpu, ikke amd.

 

80 fps gjennomsnitt med 60 fps minimum er bedre enn 200 fps gjennomsnitt med 20 fps minimum, du er med på den? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...