mogga Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Hvordan endrer man installasjonstien permanent i XP, slik at den velger D:Programfiler. Og er det mulig å endre utforsker slik at den åpner med min datamaskin i stedet for Mine dokumenter
Blib Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Dette gjøres i Registry. Jeg fikset på dette ved å kjøre Regedit, også søke på C:Program Files . Da fant jeg en del strings. Så fant jeg den som lå i en mappe som het ett eller annet (Husker ikke helt, men det var noe slikt at jeg forstod det var den rette mappen.) Endret så stringen til D: også vardet ordnet...
HawP Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 HKLMSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersion Verdien heter ProgramFilesDir
mogga Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 Takk skal du ha. Vet du også hvordan man endrer utforsker slik at den åpner i min datamaskin i stedet for mine dokumenter.
OBServer Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Her har du noen alternativer for snarveien til Utforsker: Hvis du skriver inn følgende som "mål" for snarveien: %SystemRoot%explorer.exe /e,/select,d: Vil den åpne Utforsker med d: markert Hvis du istedet skriver: %SystemRoot%explorer.exe /e,d: Vil den åpne Utforsker å utvide treet slik at du ser innholdet i d: Og hvis du skriver: %SystemRoot%explorer.exe /select,d: Vil den åpne Min Datamaskin med d: markert Prøv de så ser du forskjellen. Du kan også selvsagt bytte ut d: med den stasjonen du ønsker. %SystemRoot% tilsvarer stort sett C:WINDOWS Håper noe av dette var svar på det du lurte på
mogga Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 Kjempe! Det var akkurat dette jeg ønsket svar på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå